Trailer Services Ansvarig Scania Sverige AB
Skicka ansökan 13 dagar kvar
Reservdelsman
13 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Drömmer du om att arbeta närmare slutkunden? Uppskattar du att arbeta i en dynamisk miljö med många kontaktytor och kunniga kollegor? Tycker du om servicemarknadsaffären och att driva ett helt affärsområde framåt. Då kanske detta är ett arbete för dig!

Scania Sverige är inne i en händelserik och spännande tid. Vi är marknadsledande och har ett fantastiskt produkt- och tjänsteprogram i portföljen. Vi har samtidigt bestämt oss för att leda skiftet mot hållbara transportlösningar.

Affärsområdet Trailer Services ansvarar för att vi ska kunna erbjuda våra kunder förstklassiska tjänster även för släp, trailer och påbyggnationer. Vårt Trailer Services sortiment ska innehålla ett brett utbud av kvalitetsdelar med hög tillgänglighet och bra garantier.

Till det ska vi kunna erbjuda våra kunder reparationer och tillsyner av högsta kvalitet.

För att kunna lyckas med detta uppdrag arbetar du tätt tillsammans med våra återförsäljare (ÅF) och inköp för att utveckla Trailer Services produkter och tjänster på den svenska marknaden i syfte att säkerställa bästa möjliga kundnöjdhet och lönsamhet.

Vi söker nu en ny medarbetare till gruppen för Reservdelar och Verkstadsutveckling för att ta nästa steg, samt kunna driva utvecklingen och affären framåt.

Gruppen

Rollen som Trailer Services ansvarig ingår i gruppen Reservdelar och Verkstadsutveckling inom affärsområdet Servicemarknad. I gruppens uppdrag finns även ansvaret för reservdelsförsäljning, prissättning, lagerstyrning och utbildningar samt utveckling av vår verkstadsprocess som sker genom Digital Dealer, standarder och serviceförsäljning. Totalt består gruppen i dag av åtta personer.

Ditt uppdrag

- Skapa en vision och marknadsplan framåt för hela Trailer Services affären

- Sätta affärsmässiga mål, bryta ned dem till affärsplaner och aktiviteter per region tillsammans med återförsäljarnätverket.

- Driva igenom affären på plats och stötta verksamheten med bl.a. vilket lager, verktyg, leverantörer, träning, försäljning och kundsegmentering som behövs för att nå målen.

- Var närvarande i hög utsträckning ute hos ÅF samt ha tät kontakt med våra Area Service Managers för att kunna stötta och driva Trailer Services affären framåt.

- Ha en tät kontakt med inköp i syfte att skapa bra avtal med centrala leverantörer.

- Se till att alla prislistor från leverantörerna är uppdaterade och informera användarna i hur man använder prislistorna och andra metoder.

Din profil

Vi söker en lagspelare som är nyfiken och intresserad av att lära sig nya saker och som vill utvecklas i rollen. Du kan arbeta självständigt, ta egna initiativ och är duktig på att leda ditt eget arbete.

Eftersom dina kontaktytor spänner över en stor del av Scania Sveriges organisation och hela återförsäljarnätverket är det viktigt att du trivs i en roll med många kontaktytor, samt kunna resa delar av arbetstiden. Tjänstebil ingår i tjänsten.

Då arbetet stundtals kräver snabba svar och är utmanande tror vi även att du gillar att ha många bollar i luften, är flexibel och positiv till att hitta nya vägar för att kunna förbättra och utveckla vårt arbetssätt och affär.

Du har tidigare arbetat med Trailer Services, serviceförsäljning eller liknande område, och som person är du noggrann och strukturerad. Erfarenhet av Scanias produkter och verkstadserfarenhet är en tillgång och en akademisk examen är meriterande.

Du har lätt för att kommunicera i tal och i skrift. Det mesta av arbetet sker på svenska men du bör behärska engelska i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av systemet Automaster är meriterande men inte ett krav.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig möjligheten att utvecklas vidare hos en av Scanias främsta distributörer. Tillsammans i en grupp med trevliga och kunniga kollegor stöttar vi varandra och har kul tillsammans i det spännande och viktiga gränslandet mellan distributör och kund.

Ansökan

Din ansökan ska innehålla ett personlig brev och ett CV. Urval och intervjuer kan ske löpande under ansökningsperioden.

Senaste ansökningsdatumet 17 november 2024.

Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav knappt 1 000 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg, Dalarna, Södermanland och Västmanland. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-01
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb