Key Account Manager till Advania!
Skicka ansökan 9 dagar kvar
Chef Account Manager Key Account Manager
9 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren och driven Key Account Manager som brinner för att utveckla kundrelationer och skapa affärsmöjligheter inom IT-branschen? Vi söker nu en engagerad och strategiskt tänkande person som vill ta ansvar för att driva försäljning, förhandla avtal och säkerställa hög kundnöjdhet inom enterprise-segmentet. Om du har en gedigen bakgrund inom försäljning och är redo för nya utmaningar i en dynamisk miljö, är det här rätt möjlighet för dig! OM TJÄNSTEN I rollen som Key Account Manager erbjuds du en nyckelroll i att skapa och stärka långvariga samarbeten med Advanias största företagskunder. I rollen ingår du i ett litet, men effektivt och sammansvetsat försäljningsteam bestående av försäljningschef, Service Delivery Manager, samt ett härligt gäng inom pre-sales. Din bas är huvudkontoret vid Liljeholmskajen i Stockholm, men en stor del av din tid kommer du att spendera på kundbesök runt om i Stockholm. Regelbundna resor till södra Sverige ingår också, då flera av dina kollegor är placerade på andra orter. Du erbjuds: - Frihet under ansvar – på riktigt! Med starkt stöd i ryggen har du mandat att driva initiativ och finna tekniska lösningar anpassade till varje kunds enskilda behov - Möjlighet att arbeta kvalitativt, långsiktigt och dedikerat med att utveckla och bibehålla starka kundrelationer med centrala fokuskunder. - Mycket goda möjligheter till kompetensutveckling och vidareutbildning, både på ett individuellt plan och i grupp - Förmånliga anställningsvillkor som omfattar försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård samt tillgång till aktiviteter och föreläsningar med fokus på hälsa ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Utveckla och implementera strategiska planer för att maximera försäljning och lönsamhet hos befintliga och nya nyckelkunder inom enterprise-segmentet * Fungera som huvudkontakt för utvalda kunder och säkerställa hög kundnöjdhet * Identifiera kundens behov och skräddarsy IT-lösningar och tjänster som tillgodoser deras specifika krav * Driva förhandlingsprocesser och upprätta kontrakt * Samordna interna resurser för att säkerställa att leveranser och service håller högsta kvalitet * Analysera marknadstrender och kunddata för att identifiera nya affärsmöjligheter * Delta aktivt i produktutveckling och marknadsföringsaktiviteter för att säkerställa att vi möter marknadens behov VI SÖKER DIG SOM - Har flera års dokumenterad erfarenhet av försäljning med fokus på tjänster, eller i en liknande roll som riktar sig mot företagskunder inom enterprise-segmentet - Har erfarenhet av att hantera komplexa försäljningsprocesser riktade mot stora kunder och konton - Utmärkt kommunikations- och förhandlingsförmåga - Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska då båda kommer att användas I det dagliga arbetet. Det kommer vara högst meriterande om du även har: * Varit med på en förändringsresa * Arbetat med försäljning av tjänster inom IT-sektorn * En akademisk examen inom företagsekonomi, marknadsföring, IT eller ett liknande område I denna rekrytering kommer vi lägga särskilt stor vikt vid följande personliga egenskaper: * Affärsinriktad * Målmedveten * Relationsskapande * Problemlösande Som en del av rekryteringsprocessen kommer alla slutkandidater att genomgå en obligatorisk bakgrundskontroll inför beslut om anställning. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Emelie Säfbom, [email protected] Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Advania Sverige, ”The tech company with people at heart”, har kontor över hela landet och hjälper dagligen sina kunder inom både privat och offentlig sektor med att digitalisera kundernas verksamheter. Genom långsiktiga relationer, ledande teknologier, moderna plattformslösningar och strategiska partnerskap formar de framtidens IT-landskap. Deras syfte sträcker sig bortom teknik: att ge människor kraften att skapa hållbara värden. Läs mer om Advania på deras hemsida!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-31
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Säljare Teamledare B2C säljare Distanssäljare Telemarketing-säljare
14 dagar sedan
Malmö
Heltid
Logistiker Sales Executive
2 dagar sedan