Kundservicemedarbetare till internationellt företag!
Skicka ansökan 30 dagar kvar
Kundtjänstmedarbetare
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad person med passion för att leverera förstklassig kundsupport? Vi söker just nu dig som vill bli en del av ett företag i framkant där din positiva attityd och produktkunskap gör skillnad varje dag, samtidigt som du bidrar till att ge företagets kunder den bästa möjliga upplevelsen! OM TJÄNSTEN Som Kundservicemedarbetare hos vår kund kommer du att spela en central roll i att ge företagets kunder högkvalitativ service. Du kommer dagligen att hjälpa företagets kunder att beställa och planera leveranser via telefon, e-post och webbshop. Du hanterar även frågor och funderingar från kunder gällande restorder, saknade produkter, priser och leveransinformation. Du kommer framförallt att arbeta i företagets webbaserade program och ärendehanteringssystem och behöver därför ha en god datorvana och lätt för att lära dig nya system. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP och har goda kunskaper i Excel. I rollen har du även daglig kontakt med kunder och återförsäljare, och vi ser därför att du är serviceminded och problemlösande i ditt arbetssätt. Som en del av Uppsalakontoret kommer du att jobba i nära relation med ett glatt och sammansvetsat gäng, samtidigt som ni är en del av ett globalt företag med spännande framtidsvisioner. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Support och hantering av kundbeställningar via telefon, e-post och webbshop, samt uppföljning av leveransinformation * Administrativa uppgifter inklusive dokumentation av varuavvikelser, hantering av returer och fakturering, bokning av frakt och övervakning av restorder * Aktivt deltagande i försäljningsaktiviteter och kampanjer tillsammans med försäljnings- och produktchefer * Användning av SAP för att hantera olika administrativa uppgifter och säkerställa korrekt leverans och fakturering VI SÖKER DIG SOM - Har tidigare erfarenhet av kundtjänst, administration, service eller liknande roller - Har en god känsla för service och som trivs med att hantera många kontaktytor - Har förmågan att hantera högt tempo och säsongsvariationer - Har tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP eller liknande affärssystem - Har goda kunskaper i Excel - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet Meriterande: - Språkkunskaper i finska eller danska För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Serviceinriktad - Lösningsorienterad - Samarbetsförmåga - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-31
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb