Arbetsbeskrivning
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:T-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda medarbetaren. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.
Letar du efter en arbetsplats som ger stor möjlighet till varierade arbetsuppgifter och utveckling?
För vår räkning söker vi en social IT-tekniker som har ett starkt kundfokus med erfarenhet av support för långsiktigt konsultuppdrag i centrala Stockholm.
Din profil:
Att arbeta som supporttekniker hos vår kund innebär först och främst arbete med att lösa olika typer av IT-ärenden genom inkommande telefonsamtal, onsite eller via vårt ärendehanteringssystem, PureService.
De jobbar även med mer komplexa ärenden likt en 2nd line support
Teamet består idag av 4 medarbetare som jobbar tillsammans för att bidra till händelserik atmosfär, fokus på kvalité, arbetsglädje och utveckling.
Vi tittar mycket på personliga egenskaper. Vi söker en person som är ödmjuk, innovativ med hög samarbetsförmåga, tekniskt kunnig med tidigare erfarenhet av att arbeta i servicedesk samt kan hantera svenska och engelska i både tal och skrift.
1 till 2 års erfarenhet inom teknisk support
God/mycket god kunskap inom
- Teknisk Support i windowsmiljö
- Support slutanvändare telefon samt ärendehanteringssystem
- Onsite support
- Administration av användare, postlådor och enheter i
- Active Directory
- Microsoft 365
- Exchange Online
- Intune
- Felsökning av
- Windows 10/11
- Microsoft 365 appar
- iOS
- Synkronisering av OneDrive för Företag
- Enklare felsökning av
- Nätverk / Wifi
- Hårdvara Laptop
- Skrivare
- Erfarenhet av
- Ärendehanteringssystem
- Fjärrstyrningsverktyg
- Installation av applikationer
- Dokumentation
Kunskap plus
- Sharepoint Online
- Azure AD / Entra ID
- Ekonomi, redovisning -och bokföringssystem
- Telefonitjänster och växelsystem
- Hantering av skrivare i Canon Uniflow
- Support Telefonitjänster
- Avancerad Felsökning iOS
- Off och onboardingprocesser
- Major incidenthantering
- Kommunikation
- Generativ AI (GPT)
Välkommen med din ansökan!