Supporttekniker till företag inom finansbranschen!
Skicka ansökan 6 dagar kvar
Supporttekniker
6 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Har du en kandidatexamen inom IT eller motsvarande erfarenhet? Har du erfarenhet av kundsupport/helpdesk inom IT och kunskaper inom ITIL-processflöden? Då har vi uppdraget för dig!

Om tjänsten

Vi på Perido söker nu en supporttekniker till vår kunds IT-avdelning. Företaget är en ledande nordisk börs med över 40 års erfarenhet av att stötta tillväxtbolag och erbjuda handel i ett brett utbud av finansiella instrument, inklusive aktier, obligationer och derivat, på marknader i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Som ett helägt dotterbolag till en av Europas största börskoncerner, kombinerar företaget expertis med en öppen, entreprenöriell företagskultur. Du blir en del av ett team med åtta medarbetare och ansvarar för att sköta IT-driften på företaget och rapporterar till Head of IT-operations. Denna tjänst är placerad på kundens kontor på Östermalm. Arbetet sker på plats på kontoret med varierande arbetstider mellan 07–22.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som supporttekniker kommer du att löpande hantera extern support för företagets handelssystem och dess kringliggande system. Du kommer också att ha ansvar för andra arbetsuppgifter inom IT Operations, i enlighet med direktiv från din närmaste chef. Dina huvudsakliga uppgifter innefattar mjukvaruhantering, vilket innebär installation, uppgraderingar och uppdateringar av mjukvara, samt att vara behjälplig med felsökning i handelssystemet och dess relaterade system. Du förväntas även koordinera första linjens support och säkerställa att inkommande ärenden hanteras effektivt.

Du kommer att introduceras till arbetsuppgifterna av erfarna kollegor för att gradvis bli självständig i rollen. Denna position passar dig som har ett genuint intresse för IT samt är intresserad av att lära dig mer och utvecklas.

Dina egenskaper

För att trivas i rollen är det viktigt att du är tillmötesgående, har tålamod och är bra på att samarbeta i grupp. Du är också trevlig i kontakten med kunder och bemöter dem med en positiv inställning. Som person är du ansvarstagande, driven och lösningsorienterad, och du har ett öga för detaljer som hjälper dig att snabbt identifiera och lösa problem. Din nyfikenhet och förmåga att samarbeta bidrar till att du aktivt söker förbättringar och ser till att teamet når gemensamma mål.

Är denna tjänst något för dig?

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kvalifikationer:

  • Kandidatexamen inom IT eller motsvarande erfarenhet
  • Erfarenhet av kundsupport/helpdesk inom IT
  • Kunskaper inom ITIL-processflöde
  • God system- och datorvana och Linuxkunskaper
  • Generellt IT-intresse
  • Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

Meriterande:

  • Erfarenhet inom scripting eller programmering (PHP, Python, BASH). Kunskaper inom SQL (MySQL, PostgreSQL)
  • Erfarenhet av ärendehanteringssystem

Omfattning och tillträde

Heltid, 6 månaders konsultuppdrag genom Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start så fort som möjligt.

Ansökan

Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34894 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.

Om Perido

Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-31
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb