First line support till Fujitsu!
Skicka ansökan 30 dagar kvar
Line Support Supportmedarbetare First Line Support
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är det dig man ringer vid privata IT-Problem? Är det du som hjälper dina morföräldrar att installera deras nya dator? Just nu söker vi supportmedarbetare som har ett genuint intresse för teknik och som har en förmåga att förklara detta på ett pedagogiskt sätt till andra medmänniskor! Sök tjänsten och bli en del av Fujitsus 1st Line Support. OM TJÄNSTEN Välkommen till en av världens sju största IT-företag! Fujitsu levererar totala lösningar inom informations- och kommunikationsteknik. Tillsammans med mångfacetterade tjänster tillhandahåller deras omfattande verksamhet utveckling, tillverkning, försäljning och underhåll av banbrytande produkter av hög kvalitet och elektroniska enheter som gör dessa tjänster möjliga. I rollen kommer du att vara en del av ett rutinerat team där det finns det ett stort kunskapsutbyte. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ansvara för telefon- och mailsupport där du besvarar tekniska frågor från Fujitsus kunder * Registrera och administrera ärenden i företagets affärssystem * Utföra felsökning VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutat gymnasieutbildning, företrädesvis inom IT/teknik - Har ett tekniskt intresse och vilja att utvecklas - Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift då båda språken används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Erfarenhet av något remotesystem eller ärendehanteringssystem - Erfarenhet från arbete inom Servicedesk - Arbetat med något av följande system: Office365, Office-paketet, Citrix, Active Directory, Network och Exchange För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Serviceinriktad - Problemlösande - Anpassningsbar Övrig information - Start: 25/11, 6 månaders uppdrag med goda möjligheter till förlängning - Omfattning: Heltid förlagt 07-22 alla dagar/vecka - Placering: Östersund - Säkerhetsklassning behövs i form av UC och utdrag ur belastningsregistret på grund av uppdragets kundbas Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-30
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Malmö
Heltid
Ingenjör Teknisk support Supportingenjör Technical Support Engineer
Teamledare Line Support Incident Manager First Line Support
Idag