Handläggare till Pensionsmyndigheten
Adecco Sweden AB
Stockholm (Distans) Heltid
Skicka ansökan 7 dagar kvar
Handläggare
7 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Vi söker en Handläggare med en akademisk utbildning samt erfarenhet från fond och/eller finansbranschen för uppdrag hos Pensionsmyndigheten. Som Handläggare arbetar du på Fondtorgsnämndens kansli där dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära att genomföra sekretessbedömningar och ta fram beslutsunderlag för beslut om sekretessbedömning, maskera sekretessbelagda uppgifter inför utlämning av allmänna handlingar, samt bistå med administrativa uppgifter kopplade till sekretessbedömning och utlämning, exempelvis utskrifter av olika slag. Övrigt förekommande arbetsuppgifter för rollen som Handläggare: - Självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis - Utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag  - Planera och följa upp ärenden  - Utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden  - Avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut  - Analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt  - Arbete av utredande och/eller samordnande karaktär  - Genomföra och följa upp aktiviteter. Gruppen som arbetar med ovanstående arbetsuppgifter består idag av tre personer. Gruppen har stående möten som genomförs i princip dagligen. På dessa möten tas informationspunkter och uppkomna frågeställningar upp för att arbetet med utlämnande av handlingarna ska ske på ett effektivt och enhetligt sätt. Som Handläggare förväntas du också delta aktivt vid dessa möten.  Vid uppdragsstart kommer du att erhålla utbildning i, för uppdraget relevant, sekretesslagstiftning. Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Handläggare är ett konsultuppdrag på heltid med start 2024-12-09 och beräknas pågå till och med 2025-05-09.  Därefter finns möjlighet till förlängning, som längst till och med 2025-12-31. Uppdraget ska i huvudsak ske på Fondtorgsnämndens kansli i Tumba. Visst arbete kan komma att utföras på distans efter överenskommelse. Krav för tjänsten: • Akademisk utbildning inom relevant område, till exempel företagsekonomi, juridik eller motsvarande  • Minst ett (1) års dokumenterad arbetslivserfarenhet från fond och/eller finansbranschen, dvs banker, fondbolag, kapitalförvaltare, fondadministrativa bolag eller liknande • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Kunna kommunicera obehindrat på svenska i såväl tal som skrift • Mycket god läsförståelse i det engelska språket För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.  Om dig: Vi söker en självgående och kvalitetsmedveten medarbetare som kan ta ansvar för sina arbetsuppgifter och leverera inom tidsramar. Du är noggrann, strukturerad och har förmåga att planera, organisera och prioritera effektivt. Som en samarbetsorienterad person trivs du med att arbeta tillsammans med andra och kommunicerar lyhört och konstruktivt. Du har också en stark språklig analytisk förmåga och kan hantera komplexa skriftliga underlag. För att säkersställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-11-07 Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]  Välkommen med din ansökan

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-30
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk