HR-specialister till Förvaltningsrätten i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Förvaltningsrätten i Stockholm är en modern och utvecklingsinriktad arbetsplats med engagerade medarbetare. Verksamheten kännetecknas av hög kvalitet och effektiv handläggning. Förvaltningsrätten i Stockholm är en av landets största domstolar och en av landets fyra migrationsdomstolar. Vi är drygt 500 medarbetare och våra största måltyper är migrationsmål, biståndsmål, socialförsäkringsmål, skattemål och mål om offentlig upphandling. Här kan du, tillsammans med kollegor med många kompetenser och bakgrunder, utvecklas och utmanas i ditt arbete. Här gör du skillnad varje dag! Arbetsbeskrivning Vi söker två HR-specialister som främst ska arbeta med rekrytering.  Som HR-specialist är du stöd till våra chefer i rekryteringsprocessen, från annonsering till erbjudande om anställning. Administration utgör en stor del av arbetet och du kommer bland annat att arbeta med att diarieföra handlingar, föra anteckningar samt sammanställa material. Därutöver kan det bli aktuellt att vara med i planering och genomförande av hälso- och friskvårdsaktiviteter samt att ta fram statistik. I rollen kan det även ingå att arbeta med att förbättra våra processer, både inom rekrytering och i arbetet med att stärka vårt arbetsgivarvarumärke. Du kommer att arbeta på den administrativa enheten som ingår i den administrativa avdelningen. Administrativa enheten består bland annat av funktionerna HR, ekonomi och kommunikation. Du kommer ha ett nära samarbete med HR-specialister och HR-administratörer på enheten. Kvalifikationer Vi söker dig som har:  • Minst en kandidatexamen inom HR eller motsvarande. • Erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering där administration har varit en del av arbetet • Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. • Mycket god administrativ förmåga. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete på statlig myndighet. • Erfarenhet av att utveckla och stärka arbetsgivarens varumärke. • Certifiering i testverktygen MAP och Matrigma HR är en viktig stödfunktion på domstolen vilket kräver att du har en väl utvecklad känsla för service och har lätt för att skapa goda relationer. I din roll är det viktigt att du har hög integritet och att du har ett mycket gott omdöme. Du har förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter och processer vilket kräver ett strukturerat och agilt arbetssätt. För att lyckas är det viktigt att du är resultatorienterad, att du snabbt lär dig nya arbetsuppgifter och använder dina befintliga kunskaper på ett flexibelt sätt. Du är entusiastisk och positiv även i pressade situationer. För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och kan komma att genomföra tester som en del i rekryteringsprocessen. Välkommen med din ansökan! Anställning Två lediga anställningar: • En tillsvidareanställning, provanställning i sex månader kan komma att tillämpas. • Ett vikariat till och med 31 augusti 2025, med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde sker snarast, enligt överenskommelse. Övrigt Till din ansökan ska du skicka med personligt brev, CV och intyg/betyg från relevanta anställningar och utbildningar. Läs mer om Förvaltningsrätten i Stockholm: http://www.forvaltningsrattenistockholm.domstol.se/ Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-24
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 2
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk