Är du en serviceinriktad och strukturerad person med erfarenhet av ledarskap? Vill du med start i februari vara med och etablera och utveckla vår kundtjänst som vi kommer kalla Hemservice] och även vara kontorsansvarig i Malmö? Då kan detta vara rollen för dig!
Om rollen
Som teamledare för kundtjänst har du det övergripande ansvaret för att säkerställa att avdelningen levererar service av hög kvalitet och möter företagets mål. Du rapporterar löpande till både din chef (chef för Hyresadministration) och förvaltningsledning. I din roll ingår att planera och schemalägga arbetet för kundtjänstteamet, vilket sker i nära samråd med din chef. Du ansvarar också för att upprätthålla och driva rutiner som säkerställer en smidig och effektiv hantering av inkommande ärenden via mejl, telefon och felanmälningar under kontorstider (vardagar x-x, där specifika tider kan diskuteras).
Exempel på dagliga arbetsuppgifter:
Över tid kommer du ha ansvar för att vår kontorsmiljö känns hemtrevlig (även om alla på kontoret har ett delat ansvar).
Om dig
Vi söker dig som har en stark känsla för service. Du har trivs med att samarbeta i team, anpassar dig efter olika situationer och bygger snabbt förtroende. Med hyresgäster och medarbetare i fokus agerar du effektivt, samtidigt som du representerar Sveafastigheter på ett utåtriktat och professionellt sätt.
I rollen hanteras många ärende och som en kreativ problemlösare har du förmågan att hantera förändringar och ta snabba beslut när så krävs. Du har ett intresse av att förbättra processer och arbeta självständigt för att säkerställa bästa möjliga resultat.
Om rekryteringsprocessen
Vi tar löpande emot ansökningar så varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kommer att tillträdas i mitten av februari men vi välkomnar din ansökan redan idag!
Notera att för denna tjänst görs bakgrundskontroll för din och våra hyresgästers trygghet.