Om tjänsten
I rollen som transportadministratör är det du som är spindeln i nätet på terminalen. Du är den som sköter den primära kontakten med chaufförerna vilket innebär att du bland annat tar emot frakthandlingar och administrerar dessa i olika system. Du kommer också att jobba med övriga kundärenden via telefon samt mail. Kontakten sker mestadels på engelska.
Kunden arbetar i 3 olika system så det är meriterande om du har jobbat i något av dessa tidigare.
Zebra – labels
Phoenix
Brickz
Tjänsten är baserad i Göteborg på Hisingen med omgående start. Arbetstid 7.00-16.00 måndag-fredag.Arbetsuppgifter
- Kundkontakt på plats, men också telefon och mail
- Hantera fraktsedlar/följesedlar
- Kundservice
- Administration
Profil & bakgrund
Som person är du strukturerad, kund- och lösningsorienterad som brinner för högklassig service. Du kommunicerar väl i både svenska och engelska.
Då tjänsten innefattar en del ensamarbete krävs det att du är ansvarstagande och har god initiativförmåga. Du ska inte vara rädd för att fatta egna beslut.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av administration inom transportbranschen samt kundservice i grunden.
Krav svenska och engelska i tal och skrift samt mycket god datorvana.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!