Teknisk Handläggare/Ärendekoordinator Sundbyberg
Skicka ansökan 13 dagar kvar
Handläggare Ärendehandläggare Teknisk handläggare
13 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en teknisk handläggare/ärendekoordinator för ett spännande uppdrag! Du kommer att vara placerad på kundens kontor i Sundbyberg och ha möjlighet att axla rollen som konsult under tidsperiod 1 jan 2025 till 1 jan 2027. I denna roll kommer du att ha ansvar för att hantera inkomna ärenden och förfrågningar, samt säkerställa att dessa hanteras i linje med interna riktlinjer och gällande lagar. Du kommer att hålla en aktiv dialog med kollegor och intressenter för att samla in information och remittera ärenden inför yttranden och svar. Arbetsuppgifter: • Handlägga och administrera inkomna ärenden som rör förändringar i kringliggande anläggningar och svara på frågor från allmänheten. • Samarbeta med underhållsingenjörer och teknikspecialister för att sammanställa och formulera svar. • Upprätthålla en löpande uppföljning av ärenden. • Hantera kommunikationen internt och externt gällande ärenden samt bistå i planering och utförande av administrativa uppgifter. Kvalifikationer: • Teknisk utbildning på gymnasienivå. • Minst 3 års arbetslivserfarenhet av handläggning eller ärendehantering inom tekniksektorn. • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av karttolkning (minst 50 % av uppdraget ska ha innefattat karttolkning) • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ritningstolkning (AutoCad eller motsvarande) • Goda kunskaper i Office-paketet. • Dokumenterad förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift. Meriterande krav • Erfarenhet av ArcGIS Pro/Online, IFS, W3D3 eller ServiceNow. • Erfarenhet av jordningsteknik inom kraftledning, luftledning eller kablar. • Erfarenhet av arbete med kraftledningar, stationer eller kablar. Personliga egenskaper: • God samarbetsförmåga och initiativförmåga. • Flexibel och anpassningsbar. • Självständig och målinriktad med administrativ fallenhet. Praktisk information: Ort: Stockholm, Sundbyberg Beläggningsgrad: Heltid 100% Distansarbete: Ja i viss mån enligt överenskommelse Uppdragsperiod 01-01-2025 tom 01-01- 2027 Sista ansökningsdag: 6 november Observera att en säkerhetsprövning krävs då uppdraget kan innefatta hantering av sekretessbelagd information. Säkerhetsprövningsprocessen kan ta mellan 8-10 veckor att slutföra. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så skicka gärna in din ansökan innan sista ansökningsdagen! Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-23
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk