Administratör till HR-avdelningen
Skicka ansökan 11 dagar kvar
Administratör HR-administratör
11 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

HR-avdelningen, Förvaltningsavdelningen Är du strukturerad och serviceinriktad med erfarenhet av HR-administration? Drivs du av att arbeta med varierande arbetsuppgifter och utveckling tillsammans med kompetenta medarbetare? Då kan du vara administratören för oss. Vi erbjuder ett ansvarsfullt och utvecklande arbete i en händelserik miljö. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Rollen som HR-administratör innebär i första hand att ge HR-stöd till chefer och HR kollegor i de administrativa delarna av HR arbetet. Det innebär bland annat att ansvara för löpande administration såsom personalbeslutshantering, uppföljning av ledigheter, kontroll av löneuppgifter, hantering av sjukintyg samt administration och stöd i rekryteringar. I rollen ingår att delta i arbetsgruppen för HR-administratörer för att på så sätt bidra till utveckling av arbetssätt och processer inom ansvarsområdet. Du arbetar självständigt inom de HR -administrativa processerna och har ansvar för att tillsammans med kollegor ta fram rutiner och strukturer för att effektivisera arbetssätt. I rollen arbetar du tillsammans med övriga HR -administratörer och har ansvar för att stödja hela enheten med HR-administration. Regeringskansliets HR-avdelning, har i uppdrag att styra och leda myndighetens arbetsgivarpolitik och tillhandahålla operativt och strategiskt stöd i HR-frågor till myndighetens chefer. Avdelningen är indelad i två enheter, en med fokus på verksamhetsnära HR och kompetensförsörjning och den andra på arbetsgivarpolitik. På avdelningen arbetar ca 90 personer. Du kan läsa mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Din bakgrund Vi söker dig som har gymnasieexamen med godkända betyg och flerårig erfarenhet av att arbeta självständigt med kvalificerat HR-administrativt arbete med inslag av löneadministration från statlig myndighet. För att lyckas i rollen krävs mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift och mycket goda kunskaper om it, digitala verktyg och officepaketet. Rollen kräver även att du har kunskaper i lönehantering, arbetsrätt och villkorsavtalet. Utbildning inom HR-administration, erfarenhet av arbete i Regeringskansliet med liknande administrativa uppgifter och erfarenhet av att digitalisera administrativa HR-processer är meriterande. Kunskaper om arkivering och diarieföring, kunskap om hantering av sekretessbelagd information och kunskap om ReachMee och Palasso anses meriterande. Det är även meriterande med erfarenhet av arbete med kommittéer. Dina egenskaper Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad, noggrann och flexibel. Eftersom arbetet präglas av många kontaktytor är det viktigt att du är serviceinriktad och har en mycket god samarbetsförmåga. Vi förutsätter att du har en hög integritet och ett gott omdöme. Övrigt Tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Det finns en viss möjlighet att arbeta på distans utifrån verksamhetens behov. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Sari Hammarberggren, sektionschef RK HR. Du är även välkommen att kontakta Patricia Nordlånge, Rekryteringsspecialist. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco och Peter Backéus för ST. Du når samtliga via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00 Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 november 2024. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-23
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk