Inköpssamordnare / Upphandlare till Göteborgs Stad
Skicka ansökan 6 dagar kvar
Upphandlare Inköpssamordnare
6 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten som Inköpssamordnare / Upphandlare Som Inköpssamordnare/Upphandlare kommer du att vara en av förvaltningens specialister i inköpsfrågor samt leda och stötta förvaltningens verksamheter till hållbara och effektiva inköp. Arbetet sker i nära samarbete med administratörer, chefer och beställare.  I arbetsuppgifterna som Inköpssamordnare / Upphandlare ingår att genomföra förnyade konkurrensutsättningar och direktupphandlingar samt att utveckla och implementera inköpsstrategier och policys. Du arbetar med förbättringsarbete och intern kontroll av inköpsprocessen. Dessutom kan du komma att genomföra uppdrag, analyser och utredningar, leda projekt samt handlägga ärenden inom ekonomi-, inköps- och avtalsområdet.  Uppdraget kommer utföras på plats medparten av arbetstiden.  Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Inköpssamordnare/Upphandlare är ett konsultuppdrag på heltid med start 2024-11-18 och beräknas pågå t om 2025-06-30. Möjlighet till ytterligare förlängning finns. Krav för tjänsten som Inköpssamordnare / Upphandlare: - Eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling eller högskoleexamen i ekonomi.  - God kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU) och det regelverk som gäller vid inköp/avrop på ramavtal.  - Tidigare erfarenhet av arbete med inköp/upphandling inom offentlig verksamhet.  - Erfarenhet av självständigt arbete inom inköps-/upphandlingsområdet.  - Du ska kunna uppge två relevanta referenser från tidigare uppdrag av liknande karaktär inom offentlig verksamhet.  För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Om dig • Har förmågan att förmedla information och idéer klart och effektivt, både muntligt och skriftligt, och anpassar din kommunikation efter mottagare och situation.  • Du sätter tydliga mål, planerar i tid och arbetar organiserat för att slutföra och följa upp arbetet.  • Du identifierar och analyserar problem effektivt, ser samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-10-29 Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller via mail till [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-23
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb