Arbetsbeskrivning
Syftet med tjänsten: Syftet är att stödja med operationella och taktiska uppgifter relaterade till indirekt upphandling.
Huvudsakliga ansvarsområden:
- Operationella och taktiska upphandlingsuppgifter
- Administrativa uppgifter relaterade till leverantörshantering i Spectra (upphandlingssystem)
- Assistera med rapporter och datainsamling som behövs för anbud
- Säkerställa hög servicenivå gentemot interna och externa kunder och följa upp vid behov
- Stödja vid förhandlingar
- Säkerställa att upphandlingsprocesser följs och agera som grindvakt
Nyckelbeslut: Stödja utvärderingen av leverantörer i enlighet med procedurer i samarbete med affärsfunktioner och kategorichefer.
Kompetenser, kvalifikationer och erfarenhet:
- Analytiska och strategiska färdigheter
- Förhandlingsförmåga
- Kommersiellt tänkande
- Djup förståelse för upphandlingsprocesser
- Dokumenterad erfarenhet av att bygga kommersiella relationer och förhandlingar
- Språkkunskaper – engelska
- Internationell erfarenhet
- Examen i företagsekonomi (Supply Chain Management eller Upphandling föredras) / Alternativt kvalifikationer genom erfarenhet
- Kostnadsförbättringstänkande
- Resultatinriktad, självgående och analytiskt tänkande med strategiska problemlösningsfärdigheter
- Stark lagspelare, förmåga att arbeta effektivt i tvärfunktionella team
- IT-kunskaper – kontorskunskaper, avancerad Excel
- Helst minst 3 års erfarenhet av upphandling inom en reglerad industri
- Solida och välbeprövade kommunikationsfärdigheter
Vem är du? Du är en god lagspelare som också kan arbeta självständigt och ta ansvar för dina uppgifter.
Du är strukturerad och organiserad, vilket gör att dina kollegor alltid kan lita på dig.
Du är pålitlig, motiverad och har en kreativ inställning samt en stark vilja att utveckla framtida produkter.
Vi erbjuder bra lön och förmåner för rätt person.
Om detta låter intressant, och du passar in på beskrivningen
- då vill vi gärna prata med dig och berätta mer!
Ansök genom att skicka in ditt CV till [email protected].