Inköpssamordnare/upphandlare till Göteborgs Stad
Skicka ansökan 6 dagar kvar
Upphandlare Inköpssamordnare
6 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av arbete med inköp/upphandling inom offentlig verksamhet? Då kan du vara den vi söker! Just nu söker vi en inköpssamordnare/ upphandlare till Äldre samt vård och omsorgsförvaltningen inom Göteborgs Stad. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start 2024-11-18 t.o.m. 2025-06.30 med möjlighet till förlängning. Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande! Om tjänsten Vi söker en inköpssamordnare/upphandlare till Äldre- och vård- och omsorgsförvaltningen, ekonomiavdelningen, enheten för Inköp och redovisning. Som inköpssamordnare kommer du att vara en av förvaltningens specialister i inköpsfrågor samt leda och stötta förvaltningens verksamheter till hållbara och effektiva inköp. Arbetet sker i nära samarbete med administratörer, chefer och beställare. I arbetsuppgifterna ingår att genomföra förnyade konkurrensutsättningar och direktupphandlingar samt att utveckla och implementera inköpsstrategier och policys. Du arbetar med förbättringsarbete och intern kontroll av inköpsprocessen. Dessutom kan du komma att genomföra uppdrag, analyser och utredningar, leda projekt samt handlägga ärenden inom ekonomi-, inköps-och avtalsområdet. Placeringen är på Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningens huvudkontor på Zirkongatan 7 i Tynnered. Uppdraget kräver närvaro på plats medparten av arbetstiden. Vem är du? Vi söker dig som har förmågan att förmedla information och idéer klart och effektivt, både muntligt och skriftligt, och anpassar din kommunikation efter mottagare och situation. Du sätter tydliga mål, planerar i tid och arbetar organiserat för att slutföra och följa upp arbetet. Du identifierar och analyserar problem effektivt, ser samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Vi ser att du har: • Eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling eller högskoleexamen i ekonomi. • God kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU) och det regelverk som gäller vid inköp/avrop på ramavtal. • Tidigare erfarenhet av arbete med inköp/upphandling inom offentlig verksamhet. • Erfarenhet av självständigt arbete inom inköps-/upphandlingsområdet. Om verksamheten Äldre samt vård- och omsorgsnämnden ansvarar för att tillhandahålla individuellt behovsprövade insatser och allmänt riktade insatser enligt socialtjänstlagen för äldre människor som behöver stöd och service på grund av ålder. Bostad i en särskild boendeform, hemtjänst och dagverksamhet respektive öppna verksamheter så som träffpunkter är exempel på individuellt behovsprövade insatser respektive allmänt riktade insatser. Äldre samt vård- och omsorgsnämnden ansvarar även för uppgifter som ankommer kommunen enligt hälso- och sjukvårdslagen för alla invånare oavsett ålder, om ansvar för uppgift inte lagts på annan nämnd. Äldre samt vård- och omsorgsnämnden ska erbjuda stöd för att underlätta för de personer som vårdar en närstående som är äldre och har en fysisk funktionsnedsättning eller är långvarigt sjuk.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-22
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk