Vi söker en interimskonsult som Business Controller
Skicka ansökan 24 dagar kvar
Controller Business Controller
24 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation Vi söker en självgående analytisk Business Controller som ska arbeta i ett projektuppdrag hos vår kund i Älmhult! Finns du tillgänglig relativt omgående? Välkommen med din ansökan redan i dag! Arbetsuppgifter och ansvarsområden Vi söker en kvalificerad och analytisk Business Controller för ett projektuppdrag på 4-6 månader. I den här rollen ansvarar du för att självständigt granska och optimera företagets värdekedja samt förbättra finansiella processer. Du blir en viktig del av ett mindre projektteam och kommer att samarbeta nära med olika funktioner inom organisationen, samtidigt som du rapporterar direkt till företagets VD. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara: - Tolkning, analys och utvärdering av komplex finansiell data med en stark analytisk förmåga. - Aktivt delta i och föreslå förbättringar av strukturer, rapportering samt operativa processer och samarbetsformer. - Självständigt ta fram, analysera och rekommendera förändringar i kalkyler och uppföljningar baserade på finansiella analyser. Din profil Vi söker dig som är proaktiv och drivs av att ta initiativ, har en stark analytisk förmåga och har lätt för att se helheten utan att fastna i detaljer. Du är kommunikativ och trivs med att samarbeta tvärfunktionellt inom organisationen, vi ser att du är självgående och har förmåga att driva förändringsarbete och förbättringar. Det är viktigt att du kan anpassa dig till nya förutsättningar och trivs i en dynamisk arbetsmiljö där du får använda din problemlösningsförmåga för att skapa konkreta resultat. För att lyckas i rollen som interimskonsult i detta uppdrag behöver du ha: - Utbildning inom ekonomi - Mångårig erfarenhet av arbete inom tillverkande industri eller logistikbranschen. - Gedigen erfarenhet av produktkalkylering, både för- och efterkalkyler. - Erfarenhet av att självständigt ta fram och analysera finansiell data samt föreslå och driva förändringar i kalkyler och rapporter. - God systemvana i ERP-affärssystem - Avancerad kunskap i Excel. - God kunskap i svenska och engelska, både i tal och skrift. Tjänsten är ett interimsuppdrag med placering hos vår kund i Älmhult. Omfattningsgraden är 50 -60 %. Ansök redan idag! Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Marie Johansson på 0700 - 911403 alternativt [email protected] Jessica Sjösteen på 0735 - 781507 alternativt [email protected] Hacker på 0704 - 106393 alternativt [email protected] Väl mött! Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader
Hemsida Länk