Sjuksköterska till SOS Alarm
Skicka ansökan 170 dagar kvar
Sjuksköterska
170 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker fler sjuksköterskor som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Vill du ha en utmaning där du får använda din breda kunskap och fingertoppskänsla samtidigt som du har möjlighet att bidra till utvecklingen av arbetet tillsammans med fantastiska kollegor? Är du en person som klarar hög stress, både i stunden men också under längre perioder oavsett tidpunkt på dygnet? Trivs du med att arbeta strukturerat och metodiskt och är trygg i dig själv och din kompetens, då kanske du är vår nästa kollega!

Som sjuksköterska på SOS Alarm arbetar du i huvudsak med telefonbedömning och triagering. Du bedömer patienter i alla åldrar som ringt 112 på grund av sjukdom eller skada med varierande hjälpbehov. Via telefon bedömer du ambulansbehov samt ger akutmedicinsk rådgivning. Arbetet innefattar samverkan med såväl interna som externa aktörer, till exempel ambulanssjukvård och hemsjukvård.

SomSOS-sjuksköterska har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.

För att arbeta som sjuksköterska på SOS Alarm har du:

  • Svensk sjuksköterskelegitimation
  • Tala flytande svenska, ha goda kunskaper i engelska
  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet som sjuksköterska inom akutsjukvård (kan vara både akutmottagning eller akutvårdsavdelning), IVA, ambulanssjukvård, anestesi eller motsvarade.

Vi ser att det är meriterande om du har erfarenhet av telefonbedömning, relevant VUB såväl som genomgången AMLS och/eller PHTLS utbildning samt erfarenhet från akutgeriatrik.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Kriterier

  • God stress och simultankapacitet
  • Förmåga att identifiera behov och fatta beslut om åtgärder
  • Trivs med arbete i digital miljö som utvecklas kontinuerligt
  • Trivas med att följa rutiner och instruktioner
  • Kunna arbeta strukturerat och metodiskt
  • Kunna relatera till våra värderingar

Hos oss är våra värderingar,Professionella & EmpatiskasamtAnsvarstagande & Samverkande,något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Ansökan

Låter SOS Alarm som en plats för dig? Urval sker löpandemen vi vill såklart ta del av din ansökan så snart som möjligt. Du inleder din anställning med en internutbildning med full lön med förväntad start under våren 2025.

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-17
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk