Biträdande stationschef transport av avlidna
Skicka ansökan 24 dagar kvar
Instruktör Stationschef
24 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla Stockholms mest intressanta ambulansstation där vi har akutambulanser, intensivvårdsambulanser, ledningsenhet, transportambulans och verksamhet för transport av avlidna samt från och med i höst en av Stockholms akutläkarbilar? Har du tidigare erfarenhet av att leda andra, flera års erfarenhet av arbete med transport av avlidna eller likvärdig verksamhet och är redo att ta dig an rollen som biträdande stationschef för enheten transport av avlidna? Välkommen med din ansökan! Vi erbjuder ett utvecklande och omväxlande arbete med nära kontakt med medarbetare och kollegor samt samverkanspartners. I rollen som biträdande stationschef erbjuds du ledarskapsutbildning, ansvarsområden och möjlighet att tillsammans med dina kollegor utveckla Solna/Lidingö till att bli en ännu bättre arbetsplats. Här strävar vi efter att alla medarbetare ska trivas, bli sedda, hörda och utvecklas inom sina olika roller.   På enheten för transport av avlidna arbetar 16 medarbetare samt ca 20 intermittent anställda, enheten utgår från stationen i Solna men är verksam inom hela Stockholms län. På arbetsplatsen är det ett välkomnande arbetsklimat och olika åsikter välkomnas. AISABs vision är att vara ledande som arbetsgivare genom att hela tiden utvecklas med medarbetares och samhällets förväntningar.  Solna Ambulansstation ligger i Hagalund i Solna. På stationen leds arbetet av tf stationschef Andréa Lord Vollmer med hjälp av biträdande stationschef Linda Orrvik. Om arbetet  I rollen som biträdande stationschef för transport av avlidna arbetar du tillsammans med stationschef och övriga biträdande stationschefer för ambulansverksamheten på Solna/Lidingö i det operativa arbetet kopplat till stationen. Du har ansvar för avtalsuppföljning, personalärenden, personaladministration, budget och driftfrågor kopplat till enheten. Du kommer att ha personalansvar för de medarbetare som är kopplade till enheten, vilket bland annat innebär arbetsmiljöansvar, rekrytering, arbete kring lönerevision och utvecklingssamtal.  Kvalifikationer  Flerårig erfarenhet av arbete inom liknande verksamhet. Datorvana med kunskaper i Excel, Word och PowerPoint. Minst B-körkort och god körvana. Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. God fysisk förmåga.   Det är meriterande om du har:  Utbildning i ledarskap eller organisationsfrågor. Erfarenhet av personal och administrativt arbete som chef, ledare eller instruktör. Erfarenhet av arbete i PA-system tex. Heroma.  Personliga egenskaper  Det är viktigt att du trivs att arbeta i en dynamisk miljö och med mycket medarbetarkontakt. Vi lägger stor vikt vid ett etiskt och professionellt förhållningssätt så att anhöriga och närstående samt vårdpersonal ska känna sig trygga. Du tycker om att utveckla, stödja och motivera dina medarbetare och kollegor. Du är kommunikativ och har förmågan att på ett pedagogiskt och professionellt sätt kunna ge och ta feedback.  Själv eller tillsammans med dina chefskollegor kan du komma att ansvara för specifika uppdrag eller projekt vilket förutsätter att du är initiativtagande, har ett kreativt arbetssätt och har mycket god samarbetsförmåga. Du visar på gott omdöme i beslut och avvägningar och agerar utifrån verksamhetens övergripande mål och behov.  Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.     Anställning Anställningsform: Tillsvidareanställning  Omfattning: Heltid med viss % i driften enligt överenskommelse.   Tillträde: Enligt överenskommelse.  Antal befattningar: vi söker 1-2 biträdande stationschefer Om rekryteringen  I rekryteringsprocessen tillämpar vi test i problemlösningsförmåga och personlighetstest samt begär in utdrag ur polisens belastningsregister.  Krigsplacering kan komma att bli aktuellt. Har du frågor?   Välkommen att kontakta tf stationschef Andréa Lord Vollmer på tel: 08-123 120 59 eller 072-582 27 09 eller via mejl [email protected]  Låter det intressant? Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att ansöka! Skicka in din ansökan som ska innehålla CV och personligt brev.  Om AISAB AISAB ägs av Region Stockholm och är en viktig del av akutsjukvården i regionen. I våra uppdrag samverkar vi främst med Region Stockholms primärvård, akutsjukvård och SOS Alarm AB för att säkerställa snabbt omhändertagande, god vård och säker transport av sjuka och skadade till rätt vårdnivå. Vi bedriver framgångsrikt även ett prehospitalt träningscenter (KTC) och forskning inom prehospital vård. Tillsammans utvecklar vi ambulanssjukvården! https://aisab.nu/sv-se/jobba-hos-oss Följ oss gärna i sociala medier! https://www.facebook.com/AISAB.nu/ https://www.instagram.com/aisab_ambulanssjukvarden/ https://www.linkedin.com/company/27056850 Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-17
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb