Arbetsbeskrivning
Välkommen till Härjedalens kommun!
Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.
Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post:
[email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00.
Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Är du en person som brinner för utveckling, är flexibel, gillar att få vara med och påverka samt hitta nya spännande arbetssätt till förmån för våra patienter? Då är du den vi söker!
I kommunens verksamheter ingår särskilt boende, NÄVA, korttidsavdelning, hemsjukvård samt samarbete med Region Jämtland Härjedalen.
Arbetstiderna är 100 % dagtid och var fjärde helg. Tjänsten innebär omvårdnadsansvar på SÄBO.
Intervjuer sker löpande.
Arbetsuppgifter
Som sjuksköterska i Härjedalens kommun har du:
- omvårdnadsansvar för enskilda vårdtagare.
- ansvar för planering, utförande och utvärdering tillsammans med vårdtagare, teammedlemmar, anhöriga samt andra stödjande aktörer.
Vissa arbetsuppgifter utförs i samverkan med, eller enligt avtal för primärvårdens räkning.
Kvalifikationer
Krav:
- Legitimerad sjuksköterska.
- B-körkort.
- God vana av medicinteknisk utrustning.
Meriterande:
- Kunskap och erfarenhet gällande vård av äldre, demensvård och palliativ vård med avancerad sjukvård i hemmet.
- Distriktsköterskeutbildning eller annan vidareutbildning.
- Goda datakunskaper i Officepaketet och med fördel erfarenhet av verksamhetssystemen Cambio VIVA, Cosmic och Link.
Personliga egenskaper
- Du sätter vårdtagaren i fokus.
- Du är trygg och säker i din yrkesroll och kan arbeta såväl självständigt som teambaserat.
- Du är flexibel och din förmåga att ta eget ansvar är lika viktig som din sociala kompetens.
- Du är intresserad av det preventiva arbetet och väl insatt i de kvalitetssystem som är aktuella.
- Du har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett fungerande och effektivt sätt.
- Du är noggrann och lösningsfokuserad.
- Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Vi erbjuder
- Friskvårdsbidrag.
- Friskvård på arbetstid.
- Möjlighet att utföra dokumentation och planering på distans.
Vi erbjuder dig en plats i ett team där mångfald, kreativitet och samarbete är viktigt. Vi trivs på arbetet och tillsammans jobbar vi för Härjedalingarnas bästa!
Kontaktinformation
Ylva Lindström, Enhetschef, 076 - 103 61 32,
[email protected]
Stephanie Koch, Fackligt ombud Vårdförbundet, 076 - 102 81 75,
[email protected]
Arbetsplats
Ringvägen 2
842 33 Sveg