Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Beskrivning av arbetsplatsen
HR-avdelningen har i uppgift att skapa förutsättningar för ett verksamhetsdrivet, professionellt, tillgängligt och likvärdigt HR-stöd inom Polismyndigheten. Avdelningen ansvarar för myndighetens övergripande arbete inom bland annat kompetensförsörjning, kompetensutveckling, rekrytering och bemanning, arbetsgivarpolitik/avtal, chef- och medarbetarskap, arbetsmiljö och kultur.
Polisens administrativa center (PAC) är en sektion inom HR-avdelningen med uppdrag att stödja och underlätta för myndighetens medarbetare och chefer samt professionen HR. Vi tillhandahåller lönehantering, systemförvaltning, support och verksamhetsutveckling inom HR-området
Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag blir att tillsammans med IT-avdelningen underhålla och utveckla lön- och personalsystemen. Tillsammans med övriga i gruppen utgör du verksamhetsnära systemförvaltning. Ditt arbete innebär felsökning och konfiguration i personalsystemen, med i vissa fall integrerade system, samt att leda och planera införandet av ny funktionalitet. Det innebär också incidenthantering, tester i samband med nya versioner och/eller rättningar. Du kommer ha en viktig del i att skapa struktur och systematik i förvaltningsarbetet samt kunna identifiera utvecklingsbehov i verksamheten och realisera dessa inom ramen för förvaltningsplanen. Flera införanden väntas komma i närtid och du ser fram emot digitaliseringen myndigheten står inför. Du stödjer verksamheten tillsammans med systemadministratörer och förvaltningsledare.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Personliga egenskaper
För att lyckas i denna roll ser vi att du är:
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Tomas Liljemark, gruppchef, [email protected]
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Peter Persson, [email protected]
Facklig företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via Polisens växel 114 14
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Heltid, Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Systemförvaltare
För information om hur man ansöker, besök polisens hemsida för lediga tjänster: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/