Inköpare
Skicka ansökan 44 dagar kvar
Inköpare
44 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med inspirerande arbetsuppgifter på ett företag i mycket stark utveckling? Då kan detta vara jobbet för dig!

Busch Vacuum Solutions är en av de största tillverkarna av vakuumpumpar, fläktar och kompressorer i världen. Vårt produktsortiment omfattar lösningar för vakuum- och övertrycksteknik inom alla industrisektorer.

Vi söker en administrativt stark och serviceinriktad inköpare till vårt växande team i Mölnlycke.

Om tjänsten

Som inköpare hos oss ansvarar du för att säkerställa en optimal lagerhållning av produkter genom effektiv och noggrann inköpsplanering. Du arbetar nära leverantörer för att förhandla fram fördelaktiga avtal, hanterar orderläggning och ser till att vi alltid har rätt produkter på plats i rätt tid, till rätt pris samt säkerställer våra processer i CRM och ERP system kopplat till inköp. Rollen innebär också ett tätt samarbete med försäljnings- och serviceteam för att förstå deras behov och krav på leveranser.

I allt ditt arbete är det centralt att du alltid har kunden i fokus och att du har en affärsmässig approach.

Vi erbjuder dig ett självständigt och utmanande arbete med stor frihet under ansvar i en dynamiskt och utvecklande arbetsmiljö. Du får arbeta i ett marknadsledande och stabilt internationellt företag med det lilla teamets flexibilitet. Du arbetar tillsammans med erfarna kollegor som gör sitt yttersta för att alla ska lyckas.

Vi söker dig som vill vara med på vår resa framåt där vi avser att fortsätta växa på den svenska marknaden.

Ansvarsområden och Arbetsuppgifter:

  • Ansvara för hela inköpsprocessen, från behovsanalys till orderläggning och leveransuppföljning.
  • Skapa beställningar hos leverantörer genom SAP
  • Kontrollera, registrera och arkivera beställningsbekräftelser
  • Förhandla avtal med både nationella och internationella leverantörer.
  • Bevaka och utreda leveransförseningar och leveransavvikelser och meddela interna kunder inom service, system och försäljning
  • Säkerställa att lagerhållningen är i balans med efterfrågan genom noggrann planering.
  • Genomföra marknadsanalyser och prisjämförelser för att identifiera de bästa inköpsmöjligheterna.
  • Utveckla och underhålla starka relationer med leverantörer.
  • Samarbeta med försäljningsavdelningen för att säkerställa att produktutbudet möter kundernas behov.
  • Hantera returer, reklamationer och leveransproblem i samarbete med logistikavdelningen.
  • Skapa samt kontinuerligt följa upp och rapportera KPI relaterade till inköp och lager.
  • Aktivt delta i den kontinuerliga processen för underhåll av SAP (nära samarbete med leverantörer och interna gränssnitt).

Kvalifikationer och erfarenheter:

  • Erfarenhet av inköp inom sälj- och servicebranschen, gärna med fokus på B2B.
  • God teknisk förståelse
  • Goda kunskaper i Microsoft 365-platformen
  • Goda kunskaper inom förhandlingsteknik och avtalshantering.
  • Erfarenhet av att arbeta med ERP-system och andra inköps- och lagerstyrningsverktyg.
  • Goda kommunikations- och samarbetsförmågor, både internt och externt.
  • Förmåga att arbeta strukturerat och lösningsorienterat.
  • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Meriterande:

  • Tidigare erfarenhet av internationellt inköp och hantering av tull- och fraktfrågor.
  • Kunskap om hållbara och miljövänliga inköpsprocesser.
  • Erfarenhet av användning av SAP

Personliga egenskaper:

  • Analytisk och noggrann med ett öga för detaljer.
  • Flexibel och anpassningsbar i ett föränderligt affärsklimat.
  • Stark i problemlösning och initiativtagande.
  • Kommunikativ med god förmåga att bygga relationer.
  • Ansvarsfull med förmåga att arbeta strukturerat.
  • Förmåga att planera och prioritera arbetsuppgifter.

Vi erbjuder:

  • En dynamisk och utvecklande arbetsmiljö i ett framgångsrikt företag.
  • Möjligheten att arbeta i ett team som värderar samarbete och innovation.
  • Konkurrenskraftig lön och förmåner.
  • Utbildnings- och utvecklingsmöjligheter för rätt kandidat.

Anställningsform: 100%, Provanställning 6 månader, därefter tillsvidareanställning.

Välkommen med din ansökan!

Mer information om tjänsten lämnas av General Manager Åsa Jönegren, 031-338 00 82 eller [email protected]

Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har passerat, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Skicka din ansökan med personligt brev och cv till [email protected]. Märk mailet med Inköpare.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-14
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk