Enhetschef till Daglig verksamhet Nordost

Arbetsbeskrivning

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra. Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Är du den som skapar hållbara lösningar och får andra att växa? Har du ett starkt driv för utveckling? Då söker vi dig! Vi söker en engagerad enhetschef till vår dagliga verksamhet i Nordost. Som enhetschef ansvarar du för tre enheter med totalt cirka 25 medarbetare. Verksamheterna har olika inriktningar: en traditionell daglig verksamhet samt utflyttade grupper. Du kommer även att ansvara för individuella placeringar enligt metoden Supported Employment. Du har ett övergripande ansvar för verksamhetens utveckling, inklusive personal, ekonomi och arbetsmiljö. Genom att delta i gemensamma nätverk bidrar du till att utveckla insatser för målgruppen. Du är också en del av verksamhetsutvecklingen och deltar aktivt i kvalitetsarbetet. I ditt arbete har du stöd från både ekonom och HR-specialist. Som enhetschef rapporterar du direkt till verksamhetschefen och ingår i ledningsgruppen tillsammans med andra chefskollegor som ansvarar för daglig verksamhet och bostad med särskild service. Du kommer att ha din kontorsplats i Angered. Förvaltningen för funktionsstöd står inför en organisationsförändring som träder i kraft i februari 2025. Detta innebär att din roll kan komma att ses över för att bättre möta framtidens behov. I samband med den nya strukturen kommer du att rapportera till en annan chef än den som ansvarar för rekryteringen. KVALIFIKATIONER Ett krav för denna tjänst är att du har en socionomexamen, social omsorg, beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer adekvat för verksamheten. Du behöver ha erfarenhet från en tidigare ledande befattning och gärna som chef inom relevant verksamhet. Det är meriterande om du har arbetat med daglig verksamhet och arbete utifrån Sol, LSS och LOV. Vi ser också gärna att du har kunskap inom Treserva. Då arbetet innefattar flertalet administrativa uppgifter behöver du ha goda datakunskaper och kunna uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har körkort. Som enhetschef hos oss är det viktigt att du kan överblicka ditt ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du har förmåga att kommunicera de gemensamma målen och du leder gruppen i riktning mot att uppnå dem. I din yrkesroll har du god ekonomisk medvetenhet. Du är duktig på att skapa kontakter och underhålla relationer med människor samtidigt som du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du tar vara på dina medarbetares kompetens genom att fördela arbetet, delegera uppgifter samt följa upp och rapportera resultat och måluppfyllelse. Genom att visa intresse och kommunicera på ett konstruktivt sätt skapar du delaktighet och samarbete inom och utom organisationen. Du uppnår resultat genom att inspirera, motivera och få andra med dig. För att trivas i denna roll tror vi att du är en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Bifoga exemansbevis och studieintyg. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Intervjuer för denna tjänst kommer att hållas på Selma center den 11 november och på Mässans gata 8 den 12 november. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-14
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb