Biståndshandläggare till Hemgångsteamet
Skicka ansökan 14 dagar kvar
Socionom Biståndshandläggare
14 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Garnis Korttidsboende söker nu en egen biståndshandläggare som vill vara med och utveckla det nystartade Hemgångsteamet. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta med behovsbedömning, besluta om bistånd enligt socialtjänstlagen för den första tiden i hemmet efter korttidsvistelse. Tjänsten medför även att tillsammans med kollegor och chef samordna beslutade insatser vid planering av hemgång. Utredning av enskildas behov sker enligt IBIC. Uppdraget som biståndshandläggare i hemgångsteamet innebär att möjliggöra en trygg och säker hemgång för personer som vistats på korttidsboendet. Arbetet innebär att du på ett rättssäkert sätt hjälper den enskilde att känna trygghet och säkerhet i samband med återgång till sitt eget boende. Du ser möjligheter, du trivs med att samverka med kollegor och chef samt att handlägga ärenden beslutsamt och med omdöme. KVALIFIKATIONER Socionom eller högskoleutbildning med inriktning social omsorg eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialt arbete är en merit. Egenskaper vi söker hos dig: Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga, muntligt såväl som skriftligt. Din samarbetsförmåga är god, du har ett lyhört förhållningssätt och kommunicerar tydligt såväl som pedagogiskt. I myndighetsrollen krävs en god förmåga att kunna göra objektiva och sakliga bedömningar samt att fatta tydliga beslut i enlighet med gällande regelverk och rättspraxis. Social kompetens och empatisk förmåga. Du ser möjligheter i varje situation Ansvarstagande och flexibel. God samarbetsförmåga. B-Körkort erfordras. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vid alla nyanställningar måste ett utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister lämnas in. Observera att kuvertet inte får vara öppnat när vi tar emot det. För att underlätta hanteringen av din ansökan kan du själv i förväg begära ett utdrag, se länk via hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb