Upphandlare till E-hälsomyndigheten
Adecco Sweden AB
Stockholm (Distans) Heltid
Skicka ansökan 4 dagar kvar
Upphandlare Upphandlingskonsult
4 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten som Upphandlare Uppdraget som Upphandlare innefattar bland annat att planera, genomföra och följa upp inköp av varor och tjänster i enlighet med Lagen om offentlig upphandling. I arbetsuppgifterna som Upphandlare ingår även: - Analysera organisationens behov och krav  -Utarbeta upphandlingsdokument  -Genomföra anbudsutvärdering och eventuella förhandlingar med leverantörer  -Säkerställa att upphandlingar och avrop följer aktuella regelverk och interna riktlinjer  -Skriva avtal  -Förebygga och hantera upphandlingsrisker  -Arbetet kräver ett gott samarbete med olika interna enheter och externa leverantörer. E-hälsomyndigheten är i en expansiv fas och har ett flertal uppdrag som ska genomföras inom de kommande åren. Med anledning av detta har E-hälsomyndigheten behov av att ta in en upphandlingskonsult vilken ska förstärka Inköpsfunktionen och genomföra upphandlingar och avrop för E-hälsomyndighetens räkning. Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Upphandlare är ett konsultuppdrag på heltid med start 2024-11-04 och beräknas pågå till och med 2025-04-03. Därefter finns möjlighet till förlängning i ytterligare sex (6) månader. Stationeringsort för uppdraget är E-hälsomyndighetens lokaler i Stockholm. Det är möjligt att utföra delar av uppdraget på distans (i dagsläget cirka 3 dagar per vecka) dock ska detta ske i dialog med E-hälsomyndighetens uppdragsgivare. Krav för tjänsten: • Relevant universitets- eller högskoleutbildning eller på annat sätt förvärvade kunskaper. • Minst fem (5) års erfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling, varav minst tre (3) år av arbetslivserfarenheten ska vara förvärvad någon gång under den senaste femårsperioden. • Dokumenterad erfarenhet av att leda upphandlingsprocesser inom IT-området. • Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.  • Kunna lämna referens för liknande uppdrag som styrker ovan krav och erfarenhet • Vara tillgänglig för uppdragsstart den 4 november och kunna närvara på E-hälsomyndighetens kontor i Kalmar 4–6 november 2024 För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Meriterande för tjänsten: - Erfarenhet av att arbeta i clips i upphandlingsverktyget E-avrop. - Erfarenhet av att arbeta på statlig myndighet. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-10-21 Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010-173 73 00 eller [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]  Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-09
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb