Ledningsstöd till internrevisionen
Skicka ansökan 4 dagar kvar
Administrativ utvecklare
4 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polismyndigheten är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Vi söker nu ledningsstöd till internrevisionen.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare organiserade i sju polisregioner, sex gemensamma avdelningar, Nationella operativa avdelningen Noa, Nationellt forensiskt centrum, Rikspolischefens kansli, internrevision samt Särskilda utredningar. Internrevisionen är en fristående funktion direkt underställd rikspolischefen.

Arbetsbeskrivning

Som ledningsstöd är du ett viktigt stöd i vårt revisionsarbete där du arbetar nära chef och revisorer. Du arbetar främst i polisens olika IT-system. Internrevisionens arbete utgår från en fastställd process som är styrd av författning, rutiner och tidsramar.

Det är viktigt att du är kommunikativ, tydlig, lyhörd och har god samarbetsförmåga. Funktionen kräver hög integritet och du ska kunna arbeta självständigt, strukturerat, ha en vilja och förmåga att utveckla och förbättra verksamheten inklusive din egen roll.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Övergripande administration samt ledningsstöd
  • Samverka i och samordna aktuella ärenden
  • Post och e-post inkl. hantering av funktionsbrevlåda.
  • Handlägga utlämnandeärenden
  • Stöd till revisionsteamen

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • Relevant gymnasieexamen eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete med ledningsstöd eller liknande erfarenhet somarbetsgivaren bedömer som relevant
  • God datorvana i Office-paketet och andra administrativa system
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

  • Eftergymnasial utbildning eller annat som arbetsgivaren bedömer som relevant för rollen.
  • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom Polismyndigheten eller annan statlig myndighet
  • Polisens administrativa system som t.ex. UBW och Pär
  • Erfarenhet av att hantera offentlighet och sekretess
  • Erfarenhet av arbete med diarieföring

Personliga egenskaper:

Det är en bred och varierande roll, du arbetar nära din chef. För att trivas i rollen bör du vara flexibel med god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du arbetar strukturerat, kan prioritera och hålla deadlines. Du är lätt att samarbeta med och du bidrar till goda relationer. Du är driven och vill utvecklas i din roll. Du har hög integritet och säkerhetstänk.

Kontaktpersoner

Gruppchef, Peter Ambrosson,010-563 77 86 eller ansvarig HR-konsult:

Pamela Vongaribo, [email protected]

Fackliga företrädare

Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10

SACO, nås via Polisens växel tfn: 114 14

SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27

ST, nås via Polisens växel tfn: 114 14

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidare som inleds med sex månaders provanställning

Arbetsort: Stockholm

Arbetstid: Flextid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Funktion: Adminstratör

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor, ansök här:

https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2024/oktober/ledningsstod-till-internrevisionen/


som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.

Välkommen med din ansökan i form av CV och till [email protected] senast den 21 Oktober, 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via enkät (PDF) via e-post den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A574.164/2024 i mailets ärendemening.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-08
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk