Arbetsbeskrivning
When joining PerkinElmer, you select an experienced and trusted leader in scientific solutions, with the support of a global service network and distribution centers, providing the right solution, at the right time, to meet critical customer needs.
With over an 80+ year legacy of advancing science and a mission of innovating for a healthier world, our dedicated team collaborates closely with commercial, government, academic and healthcare customers to deliver our broad portfolio of analytical solutions, and OneSource services.
Job Title
Automation Engineer / Underhållstekniker / Automationstekniker
Location(s)
AZ Gothenburg (Sweden)
- Customer Site
Sammanfattning:
Underhåll, reparation och utförande av förebyggande och korrigerande underhåll av elektronisk, mekatronisk, elektromekanisk eller mekanisk utrustning i en produktionsmiljö.
Jobbansvarsområden:
- Demontera, inspektera, rengöra, reparera, justera, testa, felsöka, utföra periodiskt underhåll av processutrustning, tillverkningsmaskiner och system.
- Bistå med teknisk expertis vid utvärdering och beslut om nödvändiga justeringar i PM-planen för instrument/enheter.
- Registrera och rapportera onormal funktion hos utrustning eller förhållanden och initiera korrigerande åtgärder.
- Identifiera leverantörer för reservdelar, beräkna kostnader och förbereda beställningar.
- Utföra regelbundna ronder enligt verksamhetens behov.
- Bistå med teknisk expertis vid inköp av utrustning.
- Bistå med teknisk expertis vid tecknande av kontrakt.
- Testa, utvärdera och justera instrument och enheter efter avslutad reparation.
- Dokumentera inspektioner, underhållsarbete, reparationer och annat arbete enligt riktlinjer och metoder.
- Kommunicera med kundens anställda och externa leverantörer under kalibrering, reparation och drift av utrustning, och om nödvändigt samordna med externa leverantörer angående reparationer.
- Följa företagets policyer, rutiner och standarder samt leva upp till företagets värderingar enligt RISE.
- Utföra arbete enligt tillämpliga säkerhetsföreskrifter och rutiner.
- Förväntas säkerställa sin arbetsplats och genomföra en riskbedömning innan arbete påbörjas.
- Aktivt delta i förbättringsarbete för att skapa en säkrare och bättre arbetsmiljö.
- Identifiera, rapportera och åtgärda avvikelser enligt utvecklade rutiner.
- Planera och utföra tilldelade uppgifter enligt förväntad leverans.
- Delta i sin egen kompetensutveckling för att aktivt bredda sin kunskap.
Ta personligt ansvar för sin kompetensutveckling.
- Upprätthålla utbildning och följsamhet inom områdena hälsa och säkerhet, säkerhet, miljö och operativa aspekter av dagliga aktiviteter i arbetsmiljön.
Grundläggande kvalifikationer:
- Treårig teknisk examen eller motsvarande relaterad arbetslivserfarenhet.
- Ett års erfarenhet av installation, justering, underhåll och reparation av utrustning eller erfarenhet som bedöms som likvärdig.
- Starka elektriska färdigheter – felsökning och felavhjälpning i stor komplex industriell utrustning.
- Läsa och arbeta från ritningar, elscheman och manualer, P&ID (rör- och instrumentdiagram).
- Goda skriftliga och muntliga kunskaper i engelska, gärna även svenska.
Lagspelare med stark kundserviceetik.
Arbetsmiljö:
- Måste kunna arbeta i en kontrollerad, renrums-miljö som kräver personlig skyddsutrustning (t.ex.
PPE, labbrock, skyddsglasögon, etc.).
- Utbildning kommer att ges i användning av klätterutrustning och friskluftmasker.
- Arbetstempot kan vara högt och kraven på arbetsavslutning kan vara höga.
- Ibland krävs det att flytta eller lyfta upp till 15 kg (potentiell lyftning på upp till 30 kg kan förekomma).
- Anställda kan ibland komma i kontakt med farliga API som ska hanteras enligt platsens SOP och regler.
- PerkinElmer kräver att du genomgår ett drogtest och bakgrundskontroll innan du börjar på kundens arbetsplats.
- PerkinElmers standard provanställningsperiod är 6 månader.
PLEASE SUBMIT YOUR CV IN ENGLISH
Summary:
Maintenance, repair and perform preventive and corrective maintenance of electronic, mechatronic, electromechanical or mechanical equipment in a production environment.
Job Responsibilities
- Disassemble, inspect, clean, repair, adjust, test, perform periodic maintenance of standard equipment and systems.
- Use troubleshooting equipment to assist in problem solving.
- Assist with technical expertise for evaluation and decision on necessary adjustments in the PM plan for instruments/units.
- Record and report abnormal functioning of equipment or of conditions and initiate corrective actions.
- Identify suppliers for spare parts, calculate costs and prepare requisition.
- Perform regular rounds according to the needs of the business.
- Assist with technical expertise in the purchase of equipment.
- Assist with technical expertise when signing contracts.
- Test, evaluate and adjust instruments and devices after completion of repair.
- Document inspections, maintenance work, repairs and other work according to guidelines and methods.
- Communicate with customer employees and external suppliers during calibration, repair and operation of equipment, and if necessary coordinate with external suppliers regarding repairs.
- If necessary, install and/or upgrade firmware and modular parts.
- Meet the company's policies, procedures and follow the company's standards and live up to the company's values according to RISE.
- Perform work in accordance with applicable safety regulations and procedures.
- Expected to secure their workplace and carry out a risk assessment before starting work.
- Actively participate in improvement work, to create a safer and better working environment.
- Identify, report and remedy deviations according to developed routines.
- Plan and perform assigned tasks according to expected delivery.
- Participation in their own competence development to actively broaden their knowledge.
Take personal responsibility for their skills development.
- Maintain training and compliance in areas of health and safety, security, environmental and operational aspects of daily activities in the working environment.
Basic Qualifications:
- Three-year technical degree, or equivalent related work experience.
- One year's experience in the installation, adjustment, maintenance and repair of equipment or experience deemed equivalent.
- PLC experience (eg Siemens S7)
- Read and work from drawings, electrical schematic diagrams and manuals, P& ID (piping and instrumentation diagrams).
- Good written and verbal communication skills in English, preferably also Swedish.
Team player with strong customer service ethic.
Preferred Qualifications:
- Strong electrical skills – troubleshooting and fault finding in large complex industrial equipment
- Previous experience as Electrical Safety Representative with the relevant certification
Working Environment:
- Must be able to work in a controlled, clean room environment requiring personal protective equipment (e.g., PPE, lab coat, safety glasses, etc.)
- Training will be provided in the use of climbing equipment and fresh air masks.
- Job pace may be fast and job completion demands may be high.
- Occasionally required move or lift up to 15 Kg (potential for occasional lifting of up to 30 Kg ).
- Employee may occasionally come into contact with hazardous APIs to be dealt with according to site SOPs and regulations.
- PerkinElmer require you to complete a drug test and background check before starting on the customer site.
- PerkinElmer’s standard probationary period is 6 months.
PLEASE SUBMIT YOUR CV IN ENGLISH