Flerspråkig supporttekniker för 2nd line, Workplace
Skicka ansökan 119 dagar kvar
Supporttekniker It-supporttekniker 2nd line supporttekniker
119 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

IT-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda medarbetaren. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.

För kunds räkning söker vi drivna och flexibla personer med ledande egenskaper för 2:nd line roll inom Workplace/infrastruktur hos vår kund i söder närförort. Vi ser gärnaatt du har god behärskning av någon/några av de nordiska språken som:danska, norska och/eller finska.

Kunden:

Kunden är en nordisk aktör som är ledande inom sin bransch. De är ca 12.000 medarbetare fördelade i Sverige, Norge, Danmark och Finland med huvudkontor i Stockholm. Kunden har under det senaste året genomgått stora förändring - och förbättringsprojekt i dess IT-miljö och de behöver nu stärka upp deras supportorganisation med en Workplacetekniker.

Rollen:

Du kommer att ingå i supportorganisationen som är fördelad mellan tekniker samt front desk vilka har ett nära samarbete. Merparten av supportmedarbetarna sitter på huvudkontoret i Stockholm men det finns även supporttekniker i övriga nordiska länder. Tillsammans supporterar avdelningen ca 12.000 användare och man supporterar användarna via telefon, mail, ärendehanteringssystem samt on-site. Som 2:nd line supporttekniker med fokus på Workplace och infrastruktur driver du supportärenden på bred, generell nivå - allt från hård - och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till felsökning av Windows servrar, koordinering och kontakt med 3:e parts leverantörer etc.

Supportavdelningen är en intern servicefunktion varför rollen ställer höga krav på service och kundbemötande. Vidare behöver du kunna behärska svenska och engelska obehindrat i tal och skrift

Din profil

Vi söker dig som har god erfarenhet av arbete som IT-supporttekniker. Du är driven, flexibel och är inte rädd för att ta ansvar. Vidare är du lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Som person är du glad, social och serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt. I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och att kunna ge god service och ett bra kundbemötande. Det krävs även att du, förutom svenska, även hargod behärskning av någon av de andra nordiska språken, som danska, norska eller finska.

För att klara av rollen ska du ha hög kompetens och flera års erfarenhet av:

  • Support på första och andra linjens nivå inom Workplace/Infrastruktur
  • Tidigare erfarenhet av ärendehanteringssystem och fjärrstyrning
  • Active Directory
  • Office 365-miljö inkl. Microsoft Teams
  • Mjukvaruinstallationer samt licenshantering
  • Windows 10 (t.ex. lösa drivrutinsproblem och OS-relaterade fel)
  • Hårdvara och kringutrustning (även mobila enheter)
  • Server och nätverk
  • Behärskar flytande i tal och skriftsvenska samt något/några av danska/norska/finska

Extra meriterande om du har erfarenhet inom:

  • Microsoft InTune
  • Citrix
  • SharePoint
  • Digitalisering av IT-miljö (övergång till molnbaserad IT-miljö)

Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-03
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb