Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-10-02

Servicecenter är kommunens sammanhållande kontaktyta för Borlängebon. Vi hanterar inkommande samtal till kommunen, tar emot besökare i receptionen, hanterar kommunens chatt och inkommande mail. Ingen dag är den andra lik och vi har kontakt med många olika Borlängebor med olika önskemål och behov. Servicecenter består av en blandning av medarbetare med olika kunskaper som kompletterar varandra på ett bra sätt. Målet med verksamheten är att svara på de enklare frågorna på en gång samt fördela de ärenden som kräver mer specialistkunskap till rätt grupp eller person på kommunen. Service och trevligt bemötande är nyckelorden i verksamheten. Alla frågor hanteras med hjälp av IT-stöd. Verksamheten är öppen helgfria vardagar mellan 08:00 - 16:30. För oss är det en självklarhet att du delar det förhållningssätt som Borlänge kommuns värdegrund innebär: - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet Vi söker nu dig som vill arbeta som kommunvägledare hos oss. ARBETSUPPGIFTER De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av att: • Hantera och svara på vanliga frågor från Borlängebon. • Ta emot och hjälpa till med ansökningar, informera, kopiera, skriva ut och hjälpa Borlängebon att använda kommunens e-tjänster. • Underlätta för kommunens olika verksamheter/enheter genom att fördela ärenden till dem via ärendehanteringssystemet. Ibland behöver även verksamheterna kontaktas via telefon. Arbetet hos oss i Servicecenter utvecklas över tiden så nya uppdrag och arbetsuppgifter tillkommer över tid då dessa identifierats. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och det är meriterande om du har en avklarad eller har påbörjat en högskoleutbildning med lämplig inriktning. Du ska ha erfarenhet av att arbeta som kommunvägledare där du möter människor såväl i en reception som via telefon samt erfarenhet av att möta och bemöta människor med ett utåtagerande beteende. Din datorvana är mycket god med erfarenhet av att arbeta i IT-system som stöd i arbetet och du söker utan stress information samtidigt som Borlängebon väntar. Mycket bra svenska och bra engelska i tal och skrift krävs för att lyckas bra i mötet med Borlängebon. Då vi tillhör ett finskt förvaltningsområde är det meriterande om du kan kommunicera på finska. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i kundtjänst/contactcenter och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. För dig är det självklart att på ett trevligt och förtroendeingivande sätt ge svar på frågor och hitta lösningar på de problem som Borlängebon har. Gällande dina personliga egenskaper söker vi dig som är flexibel, öppen och har sinne för god service. Arbetet innebär en trevlig mix av att följa givna rutiner samt att hitta lösningar på Borlängebornas frågor på allra bästa sätt. Du har lätt för att samarbeta och frågar gärna när du inte förstår eller vet svaret. Du ska ha förmåga att periodvis kunna arbeta i ett högt tempo med bibehållen god servicenivå och kvalitet. Stresstålighet är en förutsättning för att du ska trivas hos oss. Du brinner för att ge en mycket god service och trivs bra i mötet med människor. Du är van att möta människor i olika sinnesstämningar och möter dessa på ett respektfullt sätt. En självklarhet för tjänsten är att du trivs med att möta människor eftersom det är något vi gör hela dagarna! ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons