Timanställning inom vård och omsorg
Skicka ansökan
I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på. Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo. Tranemo kommun – Närheten till varandra bygger relationer för framtiden. ARBETSUPPGIFTER Vi söker timanställda till våra verksamheter inom äldreboende, hemtjänst och funktionshinderomsorgen. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå i att utföra omvårdnadsarbete, det kan handla om personlig omvårdnad och hygien, ge medicin, hjälpa till vid måltider, och ge socialt stöd. I arbetsuppgifterna kan även inköp, städ, tvätt samt fritidsaktiviteter ingå. KVALIFIKATIONER Vi söker: Undersköterskor / Vårdbiträden Stödassistenter / Vårdare Personliga assistenter Krav: • Du ska ha fyllt 18 år. • Körkort inom hemtjänst. • Du måste behärska det svenska språket i både tal och skrift. • Som person ska du vara ansvarstagande och ha ett genuint intresse av att arbeta med människor. • God samarbetsförmåga och ett gott bemötande är av största vikt. • I arbetet förekommer även ensamarbete vilket ställer krav på egen initiativförmåga. • Vi har som krav att du anger referensperson. Önskvärt • Vi ser gärna att du har omvårdnadsutbildning, barn- och fritidsprogrammet eller motsvarande. • Att du har erfarenhet av att ha arbetat med människor. Vi erbjuder • Omväxlande arbetsuppgifter med en god introduktion för att du ska känna dig trygg i ditt arbete • Meningsfullt och roligt arbete där du både får arbets- och livserfarenhet • Du får utveckla dig själv genom att arbeta både självständigt och i grupp • Individuell lönesättning Belastningsregister För att få arbeta inom funktionshinderomsorgen måste vi ha ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Beställ ett direkt i samband med att du lämnar in din intresseanmälan då normal handläggningstid hos Polisen är cirka 2 veckor. Blanketten för att söka utdraget ur belastningsregister hittar du på polisens hemsida. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR. Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Deltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 50
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons