Försäkringsrådgivare Privat
LF Sörmland 11 dagar kvar Eskilstuna
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-24

LF Sörmland LF Sörmland söker nu flera drivna rådgivare till Försäkring Privat inom affärsområde SAK. Placering är på något av våra kontor i Nyköping eller Eskilstuna. Om jobbet Vi söker rådgivare till vårt utåtringande proaktiva team, men även till vårt rådgivningsteam som sitter på inkommande telefoni. Som rådgivare på Försäkring Privat kommer du att vara i kontakt med både befintliga och nya kunder. I huvudsak möter vi våra kunder genom telefonsamtal, mail och chattar, vi erbjuder även bokade onlinemöten, det är därför viktigt att du känner dig trygg i din digitala kompetens och har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Vi erbjuder fysiska möten genom bokade besök eller på drop-in i vår kunddisk. Ditt ansvar är att vara behjälplig i kundernas olika försäkringsärenden, vilket innefattar att erbjuda anpassade lösningar för kundernas olika behov. I din roll är du ansikte utåt för bolaget och det är av högsta vikt att du bidrar till en hög kundnöjdhet.  Vem är du? För att vara kvalificerad för denna tjänst är det ett krav att du har: •    Arbetslivserfarenhet inom försäkring och/eller försäljning  •    Avslutad gymnasieutbildning •    Digital kompetens  •    Goda kunskaper i svenska (både tal och skrift). •    Goda kunskaper i engelska (främst i tal). •    God kommunikativ förmåga i både tal och skrift. •    B-körkort  Det är meriterande om du dessutom har:  •    Eftergymnasial utbildning inom försäkring (FEI), försäljning och/eller ekonomi. •    God kunskap inom Teams •    Tillgång till egen bil. Personliga egenskaper Hos oss går försäljning och service hand i hand, vi tror därför att du har:  •    En förtroendeingivande personlighet som initierar och driver affärsmässiga kunddialoger för att nå önskat resultat. •    Engagemang och nyfikenhet. •    En hög grad av självledarskap. •    Motiveras av utveckling och vill tillsammans med teamet bidra till att skapa den bästa kundupplevelsen. Kompetenser och färdigheter är viktiga men störst vikt läggs vid din personlighet, inställning och attityd. Egenskaper som proaktiv, relationsbyggande och hög energinivå värdesätts högt. Vad du vill åstadkomma och din framtid är viktigare än vad du gjort tidigare. Du trivs med och ser mervärdet i att samarbeta och skapa resultat tillsammans med andra. Mer information Du ansöker via vårt rekryteringssystem genom att bifoga CV och att besvara de frågor du får. Vi undanber personligt brev, dels för att underlätta ansökningssteget för dig, dels för att minska risken för subjektiva bedömningar vid urvalsarbetet. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anna-Karin Widén på 073-702 20 86. Medarbetarrepresentanter i denna rekrytering är:  Linnea Törngren 0155 – 45 37 75 och  Martin Halldin 0155 – 48 41 95 Är du vår slutkandidat kommer vi genomföra lagstadgad kontroll enligt lagen om Försäkringsdistribution och bland annat begära utdrag från belastningsregistret. Hur är det att jobba hos oss? Vi erbjuder dig en trygg och långsiktig arbetsplats med fantastiska kollegor. Inledningsvis kommer du få en gedigen introduktion som innehåller bland annat produkt och säljkunskap samt samtalsteknik, allt för att du ska få de bästa förutsättningar att lyckas i rollen och bli en del av vårt framgångsrika team. Vår ambition är att ha de nöjdaste kunderna och att vara länets bästa arbetsplats.  Sista ansökningsdag: 2024-10-08

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons