Handläggare för upplåtelser av offentlig plats (2 vikariat)
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-25

Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer. Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta med stadens offentliga rum och medverka till att skapa en attraktiv, tillgänglig och framkomlig stad? Vi söker nu två handläggare för upplåtelser av offentlig plats till stadsmiljöförvaltningen. På enheten arbetar vi med tillgänglighet, trafiksäkerhet och framkomlighet där tillfälliga upplåtelser av offentlig plats ska fortsatt innebära en attraktiv stad och tillgänglig stad. I din roll som handläggare handlägger och besvarar du de ansökningar om polistillstånd som kommer på remiss från polismyndigheten. I dina arbetsuppgifter hanterar du markupplåtelser gällande bland annat uteserveringar. Eftersom enheten svarar för hela stadens räkning har du kontakter med andra enheter, avdelningar och förvaltningar inom staden. Du har även kontakt med tillståndshavare, sökande och medborgare. Som handläggare gör du även kontroller av pågående upplåtelser, egna mindre utredningar samt tar fram beslutsunderlag. I rollen kommer du även att arbeta strategiskt för att utveckla verksamheten. Vikariaten är till och med december 2025. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning exempelvis inom samhällsplanering eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Har du tidigare arbetat med myndighetsutövning inom offentlig sektor eller har kunskap om ordningslagen är det meriterande. B-körkort är ett krav. Du har erfarenhet av att arbeta med service och kundbemötande. För att lyckas i rollen som handläggare kan du arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har en god kommunikativ förmåga, där du kan anpassa kommunikationen efter mottagare, målgrupp och situation. Som person är du strukturerad, noggrann och van vid att ha flera ärenden på gång samtidigt. Vidare behöver du vara flexibel, lösningsorienterad och ha god förmåga att ta beslut. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT De närmsta två åren renoveras vår arbetsplats på Köpmansgatan 20 där alla stadsutvecklande förvaltningar kommer samlas. De nya lokalerna beräknas vara klara 2026. Under renoveringstiden har vi arbetsplatser på Postgatan och Lillhagsparken enligt ett roterande schema. Det innebär några månader på Postgatan och några månader på Lillhagsparken och gäller för större delen av förvaltningens tjänster. Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 2
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons