ADMINISTRATÖR
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-25

Hovsta pastorat söker administratör, tillsvidare 100%.

Hovsta pastorat, norr om Örebro, har två församlingar: Axberg och Glanshammar. I Hovsta pastorat finns åtta fint renoverade kyrkor, fyra Axbergs församling och fyra i Glanshammars församling. Församlingarna har ett rikt utbud av gudstjänster och en mängd verksamheter för barn och vuxna.

Som administratör kommer du att arbeta som administrativt stöd till hela pastoratet. Arbetsuppgifterna är varierande och kan också förändras till viss del över tid. Din närmaste chef är enhetschef för stöd och service.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innehålla

· Kontering och attestering av fakturor

· Fakturering

· Hantera kollekt

· Lönerapportering

· Sköta vissa inköp/beställningar

· Arbete med arkivering, gallring, diarieföring, registrering och posthantering

· Andra administrativa arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov och din kompetens.

Kvalifikationer: Relevant administrativ utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Kunskaper i och erfarenhet av att arbeta i flera olika digitala verksamhetssystem. Goda kunskaper i svenska och engelska.

Meriterande: Erfarenhet av att hantera/kontera fakturor och andra enklare ekonomiska uppgifter så som till exempel lönerapportering. Relevanta eftergymnasiala studier, tidigare erfarenhet av arbete inom Svenska kyrkan.

Personliga egenskaper: Du är flexibel och serviceinriktad samtidigt är du strukturerad, metodisk och noggrann i ditt arbetssätt. Du ska ha ett intresse för att hjälpa människor och ge bästa tänkbara service med ett professionellt bemötande i alla lägen. Du kan ta egna initiativ och arbeta självständigt samtidigt som du är du bra på samarbete och att arbeta i team.

För tjänsten krävs körkort och tillgång till egen bil. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Tillträde snarast eller efter överenskommelse

Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av:

Astrid Jansson, Enhetschef stöd & service 019-20 93 01

Petra Garman, handläggare på stöd & service 019-20 93 42

Sista ansökningsdag 13 oktober 2024. Ansökan skickar du till [email protected] och märker ansökan med "Administratör ekonomisk inriktning”

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons