Ekonomihandläggare (vikariat)
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-23

Varje dag under hela året spelar exploateringsförvaltningen en central roll i Göteborgs tillväxt och utveckling i nya bostadsområden, väg- och spårvägssträckor, broar, tunnlar, samtidigt som vi skapar förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i egenskap av markägare. Förvaltningen arbetar också med att anskaffa och förvalta bostäder till hushåll som själva har svårt att ordna ett eget boende, samtidigt som vi arbetar aktivt med att få hemlösheten i Göteborg att upphöra till 2028. Exploateringsförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningarna som finns i Göteborg Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Besök gärna https://goteborg.se/wps/myportal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-eploateringsforvaltningen eller följ oss på Linkedin https://www.linkedin.com/company/exploateringsforvaltningen-goteborgs-stad/ ARBETSUPPGIFTER Vill du vara en del av ett team som präglas av serviceanda, samarbete och utveckling? Vi är en ekonomiavdelning med 23 engagerade medarbetare som arbetare med förvaltningens planering, budget, redovisning och uppföljning. Vi söker vi nu en vikarierande medarbetare till redovisningsenheten. I denna roll kommer du främst att arbeta med leverantörsreskontra och projektredovisning, och ingå i både leverantörs- och projektstödsgrupp. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: •Administration i leverantörsreskontran; kontakt med leverantörer, upplägg av abonnemang, påminnelser och inkasso. •Bokslut, kontoavstämning, uppbokning av upparbetade kostnader och intäkter, intern kontroll, bokföring av förvaltningens tidsredovisning. •Redovisningsstöd mot projektledarna, kontering av projektfakturor, fakturering av projektkostnader, uppföljning av projektredovisning. •Utveckling av processer och rutiner. •Back-up inom kundreskontra och andra arbetsuppgifter på avdelningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleexamen eller motsvarande inom ekonomi. Du ska även ha uppdaterad kännedom om lagstiftning och normer inom ekonomiområdet. Tidigare erfarenhet av att arbeta med redovisning är meriterande. För att trivas hos oss är det en fördel om du är en serviceinriktad person med ett sinne för siffror. Du kommer att ingå i flera team, därför är det är viktigt att du gillar samarbete, är prestigelös men ansvarsfull, och kan jobba självständigt. Vi ser gärna att du är nyfiken på att lära dig nya saker och att dela din kunskap med andra samt gillar att arbeta strukturerat och noggrant. Då arbetet både kräver självständighet och kontakter med andra är det viktigt att du gillar variationen och kan vara flexibel i dessa roller. Urval sker löpande och vi planerar att genomföra intervjuer den 8/10 och 11/10. Vi ser fram emot att få träffa dig, så tveka inte med dig ansökan! ÖVRIGT Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id/personbevis utfärdat av Skatteverket och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Vi vill att exploateringsförvaltningen ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons