Interimchef till Inspektionen för vård och omsorg (IVO)
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida adecco.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-23

Om tjänsten Som Interim avdelningschef till avdelningen för tillståndsprövning hos IVO rapporterar du till generaldirektören och ingår i myndighetens ledningsgrupp. I din roll som Interimchef är du personalansvarig för avdelningens enhetschefer och en mindre stab med direktrapporterande personal. Du har ansvar för verksamhet, personal och ekonomi för avdelningen och leder avdelningens arbete och tillsammans med den övriga myndighetsledningen.   Som interimchef leder du avdelningens verksamhet och ett viktigt uppdrag är att driva den fortsatta utvecklingen och effektiviseringen av tillståndsprövningen.  I uppdraget ingår även att utveckla arbetet i ledningsgrupp och bemanning/rekrytering av enhetschefer. Avdelningen ansvarar för prövning av tillstånd för att bedriva verksamhet inom hälso- och sjukvård och därmed jämförlig verksamhet, socialtjänst och verksamhet enligt LSS. Avdelningen består av cirka 70 medarbetare fördelade på fyra enheter samt stab. Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Interim avdelningschef är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt (dock senast 1/11) och beräknas pågå till och med 2025-03-31 med möjlighet till förlängning till 2025-09-30. Arbetet sker i huvudsak i IVO:s lokaler i Stockholm, viss möjlighet till distansarbete är möjlig enligt överenskommelse. Krav för tjänsten: • Akademisk examen som bedöms vara relevant för uppdraget • Flerårig chefs- och ledarerfarenhet • Erfarenhet att leda genom andra chefer • Erfarenhet av personalansvar för andra chefer • Erfarenhet av att leda och arbeta med ledningsgrupp • Erfarenhet av att leda förändringsarbete • Mycket goda kunskaper i svenska språket, såväl muntligt som skriftlig • Erfarenhet av framgångsrik genomförande av liknande interim chefsuppdrag (ska styrkas av referens) För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.   Meriterande för tjänsten: - Erfarenhet från statlig verksamhet i ledande befattning - God och aktuell kunskap om de sektorer som IVO verkar inom För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.  Sista ansökningsdag 2024-10-01 Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons