Förste socialsekreterare
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-23

Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.  Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.  Förste socialsekreterares främsta ansvar är att stötta sina kollegor inom barn och familj med arbetsledning och beslutsstöd samt vara länken mellan olika enheter på förvaltningen. Förste socialsekreterare stöttar både nya och erfarna socialsekreterare och fungerar som ett lättillgängligt stöd i det dagliga arbetet Arbetsuppgifter - Ansvara för fördelning av ärenden inom barn och familj och hjälpa och stötta socialsekreterarna både i ärendefrågor och prioriteringar. - Vara behjälplig med ärendehantering vid behov. - Kvalitetssäkra dokumentation, hålla i ärendedragningar och arbeta med metodsäkring och metodutveckling inom till exempel BBIC (barns behov i centrum) och Signs of safety. - Introducera nya medarbetare in i yrkesrollen och vara behjälplig med att utarbeta rutiner och riktlinjer. Kvalifikationer  KRAV: - Socionomexamen. - Minst fem års erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och familj. - Erfarenhet av BBIC. - B-körkort. - Goda kunskaper i svenska språket och god administrativ förmåga.   ÖNSKVÄRT: - Vidareutbildning eller arbetserfarenhet av att leda en arbetsgrupp. - Erfarenhet av arbete utifrån Signs of safety. Personliga egenskaper Härjedalens kommuns värdegrund är utgångspunkten i medarbetarskapet hos oss och det är viktigt att du delar den med oss: "Jag är här för dem som bor, verkar i eller besöker Härjedalens kommun. Jag har ett professionellt förhållningssätt och möter alla med respekt. Jag ser möjligheter och vill förbättra vår verksamhet.”   - Du är ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga. - Du är lyhörd och har förmåga att behålla ett professionellt bemötande och förhållningssätt i stressade situationer. - Du har en god förmåga till att göra snabba prioriteringar när behovet uppstår. - Du är strukturerad och gillar att söka information för att få svar på olika frågor. - Du har intresse av att lära dig mer och utvecklas inom området då omvärldsbevakning är en naturlig del i ditt arbete. Vi erbjuder - Flextid. - Friskvård på arbetstid och friskvårdspeng. - Regelbunden handledning. Vi erbjuder dig ett nytt spännande uppdrag som förste socialsekreterare med möjlighet att påverka uppdragets innehåll och arbetssätt där vi förväntar oss att du vill vara delaktig i utvecklingen av verksamheten. Du blir del av ett engagerat team som alltid gör sitt yttersta för medborgarna, kollegorna och verksamheten. Kontaktinformation Anna Quarnå, Enhetschef, 0680 - 161 31, [email protected] Angela Myhr, Ombud SSR, 0680 - 168 38, [email protected] Anneli Stenberg, Ombud Vision, 0680 - 162 77, [email protected] Arbetsplats  Sveg

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons