Nämndsekreterare med sakkunniguppdrag till socialkontoret
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-20

Vill du skapa trygghet och bidra med god service för Norrköpings invånare? Nu söker vi en nämndsekreterare med sakkunniguppdrag till socialkontoret! Vilka är vi? På Socialkontoret i Norrköpings kommun sätter vi individens behov i fokus, med barnets bästa som högsta prioritet. Vårt mål är att göra det enkelt att få stöd och att erbjuda insatser av hög kvalitet baserade på rättssäkra bedömningar. Genom att arbeta nära invånarna och erbjuda lösningar som gör skillnad, strävar vi efter att skapa trygghet och social välfärd för alla som bor i kommunen. Nu söker vi en engagerad nämndsekreterare till socialkontoret, med särskilt fokus på arbetet med behandlingsutskottet. Dina arbetsuppgifter Som nämndsekreterare har du en central roll där du arbetar nära nämndens förtroendevalda, ledningen och handläggarna inom socialkontoret. Du kommer att vara ansvarig för att stödja processen mot socialnämndens behandlingsutskott, som hanterar individärenden enligt SoL, LVU och LVM. Ditt arbete inkluderar att planera möten, stödja ordföranden med att sätta dagordning och följa ärenden genom hela processen – från start till beslut och expediering. En viktig del av rollen är att ansvara för behandlingsutskottets sammanträden. Under dessa möten för du protokoll och fungerar som juridiskt stöd för ordföranden, så att sammanträden och beslut följer kommunallagen och kommunens egna riktlinjer. I din nämndsekreterarroll utreder och bereder du ärenden inför nämnden, såsom remisser, och du ger stöd till förtroendevalda inför beslut i individärenden. Vem är du? Vi söker dig med en högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, statskunskap, socionomexamen eller annan relevant utbildning som bedöms likvärdig. Du har god kännedom om socialtjänstlagen och är van vid att arbeta i administrativa system, såsom Officepaketet och ärendehanteringssystemet NorrDok. Du har goda kunskaper i lagar som offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen och kommunallagen. Erfarenhet av handläggning och dokumentation inom individ- och familjeomsorgen (IFO) är meriterande. Som person är du serviceinriktad, strukturerad och har en mycket god samarbetsförmåga. Du arbetar analytiskt och har lätt för att uttrycka dig både skriftligt och muntligt. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbete inom offentlig verksamhet. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: 1 Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse   Arbetstid: Dag   Möjlighet till distansarbete: Ja, i viss mån Sista ansökningsdatum: 6 oktober Kontakt: Verksamhetschef Pontus Karlbom på 011- 15 62 65,  [email protected] rekryteringsspecialist Robert Brandt på 011-15 16 21, [email protected] KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons