OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

INKÖPARE - ENTREPRENAD
Inköpare Projektinköpare
Utgått

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkningsöker vi en självgående Projektinköpare med erfarenhet av investeringsprojekt och entreprenadupphandlingar. Hos vår kundfinns både stora och små upphandlingar att driva, med fokus på el och automation, såsom styrsystemsbyten och ställverksuppgraderingar. Som projektinköpare kommer du att ha en nyckelroll i vår kunds investeringsprojekt och vara en viktig del av deras framgång.

Arbetsuppgifter:

  • Driva inköpsprocessen i investeringsprojekt – från start till slut, med fokus på att säkra kvalitet, lönsamhet och tidplan.
  • Leda inköpsarbetet i samarbete med projektmedlemmar och intressenter – du ansvarar för inköpsstrategi, förfrågningsunderlag, avtal och utvärderingsmodeller.
  • Författa och ansvara för inköpsdokumentation – inklusive förfrågningsunderlag och avtalsutkast, medan tekniska bilagor ansvaras av projektet.
  • Upphandla leverantörer – både nya och inom befintliga ramavtal, med fokus på konkurrens och kvalitet.
  • Skapa och underhålla nätverk inom leverantörsmarknaden – samt agera som en länk mellan leverantörer och projekt genom marknadsdialoger och RFI.
  • Söka inköpsstrategier som bidrar till affärsnytta och kvalitetssäkring.
  • Förhandla fram besparingar – slutförhandla avtal och rapportera besparingar som en del av dina KPI.
  • Följa upp avvikelser och hantera eventuella regleringar med leverantörer.
Kvalifikationer
  • Du har +5 års erfarenhet av inköp inom entreprenader
  • Du har relevant universitetsutbildning inom teknik, juridik eller ekonomi
  • Du ärvan att arbeta med entreprenadjuridik och de vanliga förekommande avtalsformerna AB/ABT (och ibland ABA).
  • Du har erfarenhet att upphandla i privat regi.
  • Du har förståelse och ett intresse för teknik och energi.
  • Du är flytande i svenska och engelska, i tal och skrift.
Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som projektinköpare söker vi en person med starkt sinne för ekonomi, affärer och juridik. Du har ett arbetssätt som präglas av långsiktighet och en förmåga att se helheten i varje projekt. Med ett tydligt driv att nå dina mål, kombinerat med nyfikenhet, ansvarstagande och initiativförmåga, trivs du i en roll där du får möjligheten att bidra till lönsamhet och skapa besparingar. Du är en skicklig och framgångsrik förhandlare som ser utmaningen i att hitta de bästa affärslösningarna. Eftersom uppdraget innebär många kontaktytor är det också viktigt att du är lyhörd och uppskattar att samarbeta med andra för att nå framgång.

Företagspresentation

Vår kund är ett energibolag som tryggar invånarna med tillgång till värme, el, kyla och avfallstjänster. Här strävar man alltid för att utveckla verksamheten i takt med kunders, medarbetare och samhällets förväntningar. Huvudkontoren finns utplacerade i Stockholmsområdet.

Om oss

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

När du blir en av oss

Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön

Enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan

Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 1-okt-2024 och uppdraget förväntas löpa t.o.m.31-okt-2025, med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbetasom konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-09-19
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Inköpare Purchaser Upphandlare
17 dec
Upphandlare Upphandlingskonsult Offentlig upphandlare Upphandlingssamordnare Upphandlingsspecialist Upphandlingsadministratör
13 dec
Revisor Inköpare Rådgivare Analytiker Controller Projektledare Lönespecialist Ekonomiassistent Kredithandläggare Redovisningsekonom Business Controller Ekonomiadministratör CFO (Chief Financial Officer)
13 dec
Administratör Orderhanterare Orderkoordinator Orderadministratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ koordinator
18 dec