IT-Support 1st line, 1 år vikariat
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-18

Vårt fantastiska supportteam hjälper dagligen våra kunder med olika typer av ärenden och för att kunna fortsätta ge bästa möjliga service behöver vi förstärka med ytterligare en kollega!

Bits Data är ett litet kundfokuserat IT-bolag med stora kunder inom Scania- och VW-koncernen. Hela industrin står inför spännande utmaningar och vi måste snabbt kunna ställa om deras IT-system för att kunna möta morgondagens transportlösningar kopplat till elektrifiering, uppkopplade fordon och självkörande bilar.

Som de flesta företag idag är vi en hybridarbetsplats och planerar att optimera våra lokaler för att ge teamen möjlighet att arbeta så effektivt som möjligt när vi är på kontoret.

På Bits Data är medarbetarna viktiga och att vi ska må bra kommer högt på prioriteringslistan. Vi har bland annat generöst friskvårdsbidrag, friskvårdstimmar och hälsoundersökningar. Men framför allt har vi roligt!

Teamet

Du kommer att tillhöra supportavdelningen och vara medlem i vår First line, som dagligen hanterar aktiviteter inom ett antal olika delar av programmen vi tillhandahåller för att ge bästa möjliga service till våra användare. First line har i uppgift att hantera inkommande ärenden, lösa en del av de själva och det som inte kan hanteras skickas vidare till rätt del av organisationen. Viss tekniksupport och internsupport hanteras också varav det är viktigt att det finns ett intresse för teknik och funktioner så som VPN-tunnlar, skrivaruppsättningar och nätverk.

Rollen

Vi erbjuder nu ett vikariat på 12 månader med eventuell möjlighet till fast anställning

Att arbeta med support i First line innebär att du kommer att hantera inkommande frågor från våra kunder när det uppkommer störningar eller andra utmaningar i systemen. Du kommer att finnas behjälplig via mail, fjärrstyrningsverktyg och telefon vid behov. Hantera ärenden som inte behöver gå vidare till Second line eller Third line. Du kommer att hjälpa våra kunder som arbetar med servicemarknad, bilförsäljning och ekonomi i de delar av programmet som utgör deras dagliga verktyg. Supportarbetet sker via telefon och i vårt ärendehanteringsverktyg TOPdesk. Andra arbetsuppgifter kan förekomma inom supporten t.ex. delta i projekt, kundinstallationer och utbildning.

Du arbetar för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet och nyttjande av föreslagna lösningar samt håller ögonen öppna för möjligheter som skulle kunna effektivisera och förenkla kundernas vardag. Våra IT-system återfinns inom kundernas hela verksamhet.

Vem är du?

Vi söker dig som är:

  1. Serviceinriktad:
  • Att kunna ge bästa möjliga service till kunder genom olika kanaler, inklusive via telefon.
  • Förståelse för kundens behov och förmåga att se saker ur kundens perspektiv.
  1. Ansvarstagande:
  • Färdigställande av uppgifter och respekt för deadlines är centralt.
  1. Initiativtagande och problemlösare:
  • Förmågan att ta egna initiativ och lösa problem på ett effektivt och enkelt sätt.
  • Bidra med nya idéer för att förbättra processer och kundupplevelser.
  1. Organiserad och noggrann:
  • Vara välorganiserad och noggrann i sitt arbete för att säkerställa kvalitet och effektivitet samt dokumentation.
  1. Teamspelare:
  • Prestigelöshet och en förmåga att arbeta väl i team är viktigt i den beskrivna arbetsmiljön.
  1. Kommunikativ:
  • Förmågan att kommunicera effektivt med kunder och teammedlemmar.
  1. Feedbackorienterad:
  • Viljan och förmågan att arbeta med feedback som verktyg för ständig förbättring.
  1. Projektmedarbetare:
  • Erfarenhet och/eller förmåga att delta i och bidra till projekt.

Vi söker dig som har:

  1. IT-kunskap:
  • God datorvana och förmåga att snabbt anpassa sig till och lära sig nya system.
  • Intresse för teknik och tekniska funktioner.
  • Förståelse för servrar, skrivare och diverse filöverföringar.
  1. Branschkunskap:
  • Erfarenhet eller förståelse för bilbranschen, insyn i flöden för att förstå vad användarna ställs inför.
  1. Språkkunskap:
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Du får vara med och utveckla vår support ihop med dina kollegor för att ytterligare öka kundnöjdheten och underlätta för oss själva.

I all form av kontakt med våra kunder är det viktigt att du alltid är serviceinriktad och möter dem på ett professionellt sätt.

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt på dig som person. Vi ser fram emot att få höra om hur du och dina egenskaper kan bidra till en bra arbetsplats.

Ansökan

Vi strävar alltid efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryterings-upplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential.

Du söker tjänsten enkelt, saknar du ett CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum.

Är du den vi söker? Hör av dig till oss, vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons