Välkommen till Tre, telekomaktören som älskar att utmana och utforska. Vi tror på laget före jaget, vi vill ge dig ditt livs bästa ledare, vi älskar olikheter, hatar orättvisor och vi applåderar bra resultat framför långa arbetsveckor. Visst låter det Trevligt?
Är du den i ditt team som ständigt är nyfiken och är en fena på att lösa problem? Är du en person som brinner för att skapa effektiva och användarvänliga systemlösningar och som vill vara en nyckelperson i att driva denna utveckling framåt? Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av en liknande roll och som nu är redo för nya utmaningar!
Som Systemspecialist...
...kommer du tillhöra affärsområdet Business Market vars gemensamma uppdrag är att öka marknadsandelen av Tres företagskunder. I din roll som Systemspecialist kommer du att ha det operationella driftansvaret för vårt Microsoft Dynamics 365 Sales-system. Du kommer arbeta nära dina kollegor på Business Market men även IT-avdelningen samt leverantörer för att säkerställa att systemet stöttar våra affärsmål och optimerar våra försäljningsprocesser.
Genom din expertis kommer du att förädla våra systemflöden och underlätta vardagen för våra säljare, supportgrupper och slutkunder. Utöver det operativa ansvaret för systemet kommer du vara en viktig kontaktpunkt för användarna för att säkerställa att alla känner sig trygga med att använda verktyget på ett effektivt sätt. När förändringar behövs göras i systemet är du den som ser till att projektleda och genomföra dessa alternativt agerar kravställare mot vår externa part. Slutligen kommer du stötta vår verksamhet med insikter från dom rapporter du tar fram och presenterar från systemet.
Du kan se fram emot att
• Kliva in i en tjänst där det finns ett tydligt ansvarsområde. Det kommer dock bli din spännande uppgift att utveckla rollen vidare. Kollegan som innehaft denna tjänst kommer finnas kvar för att säkerställa en bra överlämning
• Leverera användarvänlighet och skapa processer och flöden som verkligen gör skillnad
• Bli en del av ett team som stöttar och hjälper varandra
• Ha en plats på en av Sveriges bästa arbetsplatser (jajamen, flera år i rad har vi vunnit topplacering i Great Place to Work)
• Till stor del jobba på kontoret i 3huset, ett hus byggt för oss treor, men du får även utrymme för ett flexibelt arbetssätt
Mer om dig
Här söker vi dig som har ett brinnande intresse för tekniska lösningar med en nyfikenhet att lära dig nytt varje dag. Du gillar nog att vägen framåt inte alltid är spikrak och att du får lösa problem och klurigheter på löpande band. Då detta är ett system alla är beroende av är du både proaktiv och uppvisar en stark vilja att hjälpa dina kollegor när stöttning behövs. Eftersom dina kontaktytor finns i flera olika delar utav organisationen ställer det krav på din goda kommunikativa förmåga för att säkerställa att arbetet bedrivs framåt.
För att lyckas i rollen har du flera års erfarenhet från en liknande roll vilket gjort dig van att jobba med affärssystem och projektledning, det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av Microsoft Dynamics Sales. Vidare har du goda databaskunskaper gärna skicklighet i SAS EG, Excel, Power BI och önskvärt kännedom om Azure och integrationer.
Ansök
Vi tar emot ansökningar via denna annons och kommer hålla intervjuer löpande. Personligt brev behövs inte, men vi vill gärna att du svarar på de frågor vi ställt nedan i samband med att du söker. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor kontakta rekryterande chef Annika Reimertz.
Varmt välkommen till Tre!
#LI-PRIORITY