IT Business Support - Förvaltning & Incidenthantering
Scania CV AB 10 dagar kvar Södertälje
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-16

Om Scania Finans

Scania Finans AB är ett finansiellt företag inom affärsområdet Traton Financial Services. Med en kundfinansieringsportfölj som överstiger 23 miljarder kronor är Scania Finans AB ett av de största finansiella företagen inom Scania. Företaget har cirka 100 anställda, varav hälften är placerade på huvudkontoret i Södertälje och resterande i Danmark, Norge, Finland, Estland, Lettland, Litauen och Sverige.

Vi söker en engagerad och tekniskt kunnig IT Business Support som vill vara med och stärka vårt IT-team. I denna roll kommer du att spela en central roll i att stötta vår affärsverksamhet genom att hantera incidenter, förvalta våra interna affärssystem och säkerställa att våra systemintegrationer med banker och externa partners fungerar smidigt. Om du har erfarenhet av Powershell-scripting och gillar att arbeta med tekniska utmaningar, är detta en spännande möjlighet för dig!

Dina arbetsuppgifter

  • Incidenthantering: Felsöka, analysera och lösa IT-relaterade incidenter från affärsverksamheten.
  • Förvaltning av affärssystem: Ansvara för drift och underhåll av våra interna affärssystem och applikationer.
  • Systemintegrationer: Säkerställa att integrationer med banker och externa partners fungerar problemfritt.
  • Scripting & Automation: Använda Powershell och andra scriptverktyg för att automatisera uppgifter och förbättra processer.
  • Samarbete med affärsverksamheten: Fungera som en teknisk brygga mellan IT och affärssidan för att förstå verksamhetsbehoven och föreslå tekniska lösningar.

Vem är du?

Vi söker dig som har en god teknisk förståelse och trivs med att arbeta med affärskritiska system och integrationer. Du är problemlösningsorienterad och har ett analytiskt tankesätt, samtidigt som du har en stark kommunikativ förmåga och kan förklara tekniska lösningar för icke-tekniska medarbetare.

Kvalifikationer

  • Erfarenhet av att arbeta med incidenthantering och teknisk support inom affärsverksamhet.
  • Kunskap och erfarenhet av affärssystem och deras förvaltning.
  • Erfarenhet av systemintegrationer, gärna mot banker eller andra affärspartners.
  • Goda kunskaper i Powershell scripting eller liknande verktyg.
  • Meriterande: Erfarenhet av databashantering (SQL) och API-integrationer.
  • Ett strukturerat arbetssätt och förmåga att hantera flera parallella arbetsuppgifter.
  • God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi erbjuder

  • En dynamisk arbetsmiljö där du får arbeta nära verksamheten och göra skillnad.
  • Möjlighet att utveckla din tekniska kompetens inom affärssystem och integrationer.
  • Ett trevligt arbetsklimat med engagerade kollegor och en god balans mellan arbete och fritid.
  • Bra förmåner och karriärmöjligheter.

Ansökan

Skicka in din ansökan med personligt brev och CV samt kopior av relevanta intyg senast 2024-09-29. Vi ser fram emot att höra från dig!

En bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna tjänst.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons