Enhetschefer till hemtjänsten
Malmö stad 10 dagar kvar Malmö
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida malmo.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-15

Ref: 20241572 Mitt namn är Anna, och jag är stolt av att vara avdelningschef för ordinärt boende här i Malmö. Vårt uppdrag går bortom att bara erbjuda hemtjänst och hemsjukvård. Vi strävar efter att göra varje dag betydelsefull för våra Malmöbor, att skapa en känsla av trygghet och omsorg för våra äldre, sjuka och sköra invånare samt deras anhöriga, oavsett om det är dag, kväll eller natt, och oavsett var i Malmö de befinner sig. Äldreomsorgen är just nu inne i en mycket spännande period. Vi står inför utmaningar och möjligheter som är kopplade till både omvärlden och behoven hos våra medborgare. För oss är det av yttersta vikt att inte bara bevara och säkerställa vår kärnverksamhet, utan också att kontinuerligt utveckla oss och rusta oss för framtiden. Varmt välkommen till oss i Hälsa, Vård och Omsorgsförvaltningen i Malmö.  Arbetsuppgifter: Vi söker två nya enhetschefer som ska ta över uppdraget inför stundande pensionsavgångar. Som enhetschef i Malmö Stad leder du andra chefer. När du söker tjänsten så hittar du mer information om respektive enhet i bekräftelsebrevet. Ditt ansvarsområde: Du kommer att ansvara för utvecklingen och kvalitetsarbetet inom din enhet. Detta innebär att du tar helhetsansvaret, driver förbättringar och säkerställer att vi alltid levererar bästa möjliga omsorg till våra Malmöbor. Du kommer att arbeta nära mig och vårt ledningsteam som består av dina enhetschefskollegor och stabspersonal. Tillsammans strävar vi efter att göra en verklig skillnad för stadens invånare. Vi lägger stor vikt vid samarbete och öppen kommunikation för att skapa en gemensam riktning för vår avdelning. I din roll som enhetschef kommer du att ha både operativa och strategiska uppgifter. Du kommer att hantera dagliga utmaningar i sektionerna och samtidigt arbeta med långsiktiga mål. Det är viktigt att du kan balansera ditt ansvar med att förankra beslut i ledningsgruppen och att du förstår hur dina beslut påverkar andra enheter. En stor del av ditt arbete kommer att innebära att leda och stötta dina sektionschefer. Du kommer att vara deras stöd och vägledning och se till att hela teamet arbetar mot samma mål. Din uppgift är att skapa en arbetsmiljö där samarbete och förbättring är i fokus, och där alla känner sig delaktiga, värdefulla och känner stolthet för vår verksamhet. Kvalifikationer: Vi letar efter någon som delar vårt engagemang för människor och samhällsutveckling, någon som har insikt i hur vård- och omsorgssektorn påverkar människors liv. Du har: • En relevant akademisk examen (minst 180hp). • Arbetslivserfarenhet som har gett dig förståelse för vård- och omsorgssektorn. • Flera års erfarenhet som chef, vilket har gjort dig bekant med de komplexa utmaningar som detta ansvarsfulla uppdrag innebär. • Erfarenhet av att leda organisationer genom omfattande projekt och processer samt att du har hanterat verksamheter i förändring. Vi skulle även uppskatta om du har: • Erfarenhet av att leda hälso-, sjukvårds- och omvårdnadspersonal, vilket visar på din förmåga att navigera genom sektorns specifika utmaningar. När det kommer till dina personliga egenskaper är vi ute efter någon som: • Leder och motiverar medarbetare, förser dem med de förutsättningar som krävs för att nå våra gemensamma mål. Samordnar arbetsgrupper och följer upp deras arbete, skapar engagemang och delaktighet. • Visar personlig mognad, är trygg, stabil och har självinsikt. Hanterar relationer på ett professionellt sätt och skiljer på det personliga och det professionella. • Kommunicerar tydligt och säkerställer att budskap når fram, att alla förstår förväntningarna. Påminner och följer upp vid behov. • Har en helhetssyn, ser det större perspektivet och agerar med hela verksamhetens bästa i åtanke. Om du är redo att ta dig an ett chefs- och ledaruppdrag som är lika krävande som det är utvecklande, så ser vi fram emot att ta emot din ansökan. Välkommen till oss! Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 2 Tillträde: Enligt överenskommelse Om arbetsplatsen Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/  Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Övrigt Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen. När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister.  Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten. Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 2
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons