Är du våran nästa Backoffice Specialist?
PerformIQ Work AB 23 dagar kvar Solna
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-13

Tjänstebeskrivning & erbjudande För vår kunds räkning söker vi nu förstärkning till deras team inom Backoffice Management. Teamet består idag utav 12 personer där du kommer att tillhöra en grupp av 8 kompetenta kollegor. Som Backoffice Specialist ansvarar du för att ge kunderna korrekt åtkomst till de produkter och tjänster de har köpt, samt hanterar beställningar och frågor från kunder och säljteam. Teamet hanterar även uppgifter som förberedelser inför fakturering, kreditering och uppsättning av användarrättigheter, särskilt vid nya leveranser. Deras arbete säkerställer att kunderna får snabb och effektiv service, samtidigt som de arbetar med interna avdelningar för att stödja verksamheten. Backoffice teamet har i uppdrag att säkerställa att kundservice och leveranser sker enligt avtal. De arbetar för att stärka konkurrenskraften genom hög kvalitet, korta ledtider och en djup förståelse för kundernas behov. Samtidigt strävar enheten efter att automatisera processer och främja ständig förbättring och utveckling. Backoffice Management är ett team som är stolta över sitt arbete och sin sammanhållning. En blandning av åldrar och bakgrunder skapar en dynamisk och stark arbetsmiljö. Ledorden för teamet är kundfokus och lagarbete. När du börjar hos vår kund kommer de att upprätta en plan för att stödja och stärka dig i din roll. Kontoret ligger i Solna, men de tillämpar hybridarbete med möjlighet att arbeta hälften av tiden hemifrån. Du jobbar flexibelt med mycket frihet under ansvar. Arbetsuppgifter inkluderar: · Support till interna avdelningar, bl.a säljavdelningen och produktteamet · Samarbeta med andra team inom organisationen · Hantera uppsättningar av produkter samt ansvara för funktionaliteter · Behörighetsuppsättningar vid nya leveranser · Hantering av kreditering och fakturering · Övervaka förbrukning · Granskning av avtal · Hantering av ad-hoc-uppgifter · Arbeta tillsammans med ett kompetent team där sammanhållningen är stark Eftersom teamet ansvarar för faktureringen är behovet av resurser som störst under den sista veckan varje månad, och semester och ledigheter planeras därefter. Personprofil För att klara av rollen ser de att du: · Har minst 2 års erfarenhet av att arbeta i CRM-system, helst Salesforce, eller Backoffice-system · Har tidigare erfarenhet av fakturering · Är van vid att arbeta i föränderliga miljöer och har lätt för att lära sig nya system · Har tidigare erfarenhet av att hantera både interna och externa frågeställningar för att effektivisera processer och förbättra kundupplevelsen · Talar flytande svenska och engelska Som person: · Är du självgående men trivs även med att arbeta i team och leverera hög servicenivå · Är du noggrann, lösningsorienterad, positiv och strukturerad i ditt arbete · Har du en god förståelse för kunders behov och gillar att ta ansvar · Är du inte rädd för att testa nya lösningar och utvecklas självständigt · Har du ett starkt kundfokus och trivs i ett högpresterande team Det är meriterande om du: · Har en högskoleutbildning Vår kund är en del av en global koncern och arbetar med de största bankerna, myndigheterna och andra viktiga aktörer. Det är en arbetsplats där din noggrannhet, analytiska förmåga och strukturerade arbetssätt värdesätts. Övrigt Start: 1 oktober 2024- 30 maj 2025 Omfattning: Heltid Arbetstid: 8-17 Plats: Solna PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Konsultchef Jannica Skärvinge 073-353 75 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen in med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons