Kommunikatör
Randstad 84 dagar kvar Stockholm
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-13

Arbetsbeskrivning

Kammarkollegiet har fått ett spännande och viktigt regeringsuppdrag som kräver både strategiskt och operativt stöd inom kommunikationsområdet i Karlstad. Start för Konsultuppdrag är omgående och har avslut våren 2026! Kammarkollegiet söker nu en erfaren kommunikatör som kan hjälpa oss att nå mål genom att hantera kommunikationsarbete. I denna roll kommer du att arbeta både internt och externt med att planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser. Du kommer att spela en central roll i att forma och stärka vårt varumärke, samtidigt som du ger råd och stöd till kollegor i kommunikationsfrågor.

Arbetet sker kan ske blandat på plats och distans (minst 51% på plats krävs).

Om dig: Vi söker dig som är självgående, strukturerad och har en förmåga att arbeta under tidspress. Du är en utmärkt kommunikatör både i tal och skrift och har en förmåga att engagera och inspirera dina kollegor. Din samarbetsförmåga är stark, och du trivs med att arbeta i en miljö där du får kombinera strategiskt tänkande med operativa uppgifter.


Ansvarsområden

Arbetsuppgifter:

  • Ansvara för både strategiskt och operativt kommunikationsarbete.
  • Planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser.
  • Utföra marknadsundersökningar och omvärldsanalyser.
  • Utforma och producera informationsmaterial.
  • Rådgivning till kollegor inom kommunikationsområdet.
  • Stödja varumärkesarbetet.
  • Uppdatera information på både extern och intern webbplats.
  • Hantera digitala kanaler och sociala medier.
  • Organisera och samordna samarbete med närliggande organisationer i ett regeringsuppdrag eller liknande.

Kvalifikationer

Kravprofil:

För att lyckas i denna roll bör du ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta med samverkan och samarbeten inom ramen för regeringsuppdrag eller liknande. Du har en gedigen bakgrund inom kommunikation och är van att arbeta både strategiskt och operativt. Erfarenhet av att hantera digitala kanaler och sociala medier är ett måste.


Kompetenskrav:

  • Högskoleutbildning, exempelvis inom media och kommunikation, eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
  • Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande.
  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
  • Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis InDesign, Photoshop m.fl.) samt webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.).
  • Erfarenhet av att arbeta med enkäter.
  • Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons