Inköpssamordnare
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida su.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-13

vid Ekonomiavdelningen. Sista ansökningsdag: 2024-10-12. Vill du arbeta med utmanade och intressanta arbetsuppgifter i en spännande organisation? Stockholms universitet söker nu en inköpssamordnare till den centrala Inköps- och upphandlingssektionen vid Ekonomiavdelningen. Stockholms universitet är ett av Europas ledande universitet i en av världens mest dynamiska huvudstäder. Universitetet är en av landets största myndigheter, med en årlig omsättning på drygt 6 miljarder kronor. Här är mer än 29 000 studenter, 1 300 doktorander och 5 600 medarbetare verksamma inom de naturvetenskapliga och humanvetenskapliga områdena. I organisationen finns ca 50 institutioner där universitetets kärnverksamhet, utbildning och forskning bedrivs samt den centrala universitetsförvaltningen med tolv avdelningar, däribland Ekonomiavdelningen. Du blir en del av Inköps- och upphandlingssektionen, vilken består av 20 erfarna medarbetare, och möjligheten att utvecklas och dela kunskap är stor. Sektionen leds av upphandlingschefen. Inköpssamordnaren ska agera support till universitetets verksamheter. Anställningen innebär också ett brett kontaktnät med institutioner, centra och avdelningar inom universitet samt externa kontakter med leverantörer och andra myndigheter. Arbetsuppgifter • Avropsstöd • Ramavtalssupport • E-handelssupport • Avtalsvägledning Vi arbetar aktivt med ständigt förbättringsarbete på sektionen och det är därför viktigt att du är intresserad av detta och du förväntas delta aktivt. Kvalifikationer Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område inom inköp, ekonomi, alternativt att du har arbetserfarenhet eller utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper och känner dig bekväm med användning av olika IT-system. Du ska obehindrat kunna uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande: • erfarenhet av att ha arbetat administrativt med inköp • erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem • erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem • erfarenhet av att arbeta i upphandlingsverktyg • erfarenhet av att arbeta i avtalskatalog • erfarenhet från arbete vid lärosäte. Vi vill att du är service- och målinriktad samt ansvarstagande. Du är noggrann och strukturerad. Vi tror att du har uppnått en personlig mognad och säkerhet i dig själv. Du tycker om att bygga relationer och har förmågan att skapa förtroende. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde enligt överenskommelse. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt Närmare information om anställningen lämnas av Susanne Ekman, tfn 08-16 44 57, [email protected]. Fackliga företrädare Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, [email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, [email protected], samt [email protected] (SEKO). Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons