Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-13

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden. Vad vi erbjuder dig Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag. Arbetsuppgifter Vår kund är ett innovativt företag som söker en Orderadministratör som kommer att spela en central roll i deras verksamhet. Här får du arbeta nära både kunder och interna avdelningar för att säkerställa att leveranser sker enligt plan och att kunderna får bästa möjliga upplevelse. Rollen erbjuder variation, där ingen dag är den andra lik, och du blir en viktig del i att driva och förbättra processer. För att lyckas i rollen bör du vara strukturerad, noggrann och trivas med att arbeta i en snabbrörlig och föränderlig miljö. Din serviceinriktade inställning och förmåga att skapa starka relationer kommer att vara avgörande för din framgång. Arbetsuppgifter: Hantera korttidsprognoser, beställningar och prisinformation till våra kunder. Övervaka leveranssituationer tillsammans med Supply Chain Management för att säkerställa att prognoser och order överensstämmer i SAP och GSCM-systemet. Utfärda och hantera garantier och licenser. Genomföra veckovisa prognosuppdateringar och kommunicera eventuella förändringar. Bygga och upprätthålla långsiktiga relationer med både kunder och interna team. Förse kunder med korrekt och aktuell information. Driva förbättringar i orderprocessen tillsammans med kunder. Din profil Vi söker dig som är: * Strukturerad och noggrann, med förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. * Serviceinriktad och professionell i ditt bemötande. * Självgående och initiativtagande, och inte rädd för att ställa frågor när det behövs. * Social och kommunikativ, med ett starkt fokus på att bygga goda relationer. För att vara aktuell för rollen behöver du: Krav: Tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom orderhantering eller logistik. Mycket goda kunskaper i Excel (Pivot-tabeller, Vlookup). Meriterande: Erfarenhet av att arbeta i SAP eller andra ERP-system samt kunskap om logistik- och orderprocesser. Erfarenhet inom försäljning eller Supply Chain Management är också ett plus.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons