Administratör med inriktning avgiftshantering
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-13

Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030. Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling? ARBETSUPPGIFTER Som administratör med huvuduppgift att hantera avgifterna inom omsorgsförvaltningen kommer du ansvara för avgiftshanteringen för insatser enligt socialtjänstlagen och hälso- och sjukvårdslagen. Arbetet innebär inhämtande av underlag för uttag av avgifter, debitering samt kontroll över att avgifterna bokförs korrekt. Tjänsten innebär mycket kontakter, framför allt över telefon, med omsorgstagare och deras företrädare. Förutom avgiftshantering kommer du även utföra andra administrativa uppgifter för förvaltningen. KVALIFIKATIONER Vi söker en administratör med intresse för administrationsuppgifter. För att vara framgångsrik i ditt uppdrag krävs att du är engagerad, systematisk, ansvarstagande och har ett starkt utvecklat ordningssinne. Meriterande är tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter samt god datavana. Vi förutsätter att du har en administrativ utbildning eller erfarenhet som kan bedömas vara likvärdig. Som person är du noggrann och serviceinriktad med ett positivt och informativt bemötande. Då vi arbetar i team så krävs det att du har god samarbetsförmåga samtidigt som du förväntas vara självgående och ansvarstagande. Flexibilitet och stabilitet är viktiga egenskaper. Eftersom verksamheten ständigt utvecklas krävs att du är positiv till utveckling och förändring. Stor vikt läggs vid de personliga egenskaperna. I arbetsuppgifterna ingår avgiftshandläggning, viss lön och ekonomiadministration. Meriterande är kunskap att du har jobbat med systemen Procapita/Lifecare, Wisma eller Unit4. ÖVRIGT Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons