Ekonomiassistent till myndighet i Gävle
Bemannia 14 dagar kvar Gävle
Skicka ansökan
Omfattning Deltid
Publicerad 2024-09-12

Har du tidigare erfarenhet av arbete som ekonomiassistent och vill ta dig an ett spännande uppdrag på myndighetsnivå? Välkommen med din ansökan nedan!

Om uppdragetVi söker nu en ekonomiassistent åt en kund, som är verksam inom myndighetssektorn, i Gävle. I denna roll arbetar du ca 16 timmar i veckan under kontorstider, med möjlighet att utöka arbetstid med en ytterligare dag i veckan enligt överenskommelse. Uppdraget är tänkt att starta så snart som möjligt (dock senast 2024-11-01),och pågår i 8 månader med chans till förlängning. Arbetet sker främst på plats i kundens lokaler i Gävle.

Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering hos kund.

Dina arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter innefattar att arbeta med redovisning och bokföring, leverantör- och kundreskontra, delta i bokslutsarbete, arbete med kassa- och bankavstämningar samt löpande fakturering. Andra arbetsuppgifter är följande;

  • Arbete i ekonomisystem(exempelvis U4 Agresso, Visma Proceedo, Hypergene)
  • Kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon
  • Besvara förfrågningar om in- och utbetalningar
  • Inrapportering i Hermes, statsredovisning
  • Arbete med huvudbokföring
  • Kontering

Dina kvalifikationer

  • Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Goda kunskaper i ekonomisystem (U4 Agresso)
  • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag,2024-10-03

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig,[email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 175 50 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Mer info

Omfattning Deltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons