Teknisk Koordinator till Calderys i Mariestad
Academic Work 23 dagar kvar Mariestad
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-11

Vi söker en Teknisk Koordinator till vårt servicecenter i Mariestad. Du ansluter dig till ett mycket dynamiskt och mångsidigt team där varje dag och uppgift är unik.Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Som Teknisk Koordinator kommer du att arbeta i en dynamisk miljö med både teknisk support och koordinering. Rollen är uppdelad 50/50 mellan teknisk support och koordinering. Du kommer att stödja både produktionen och det nordiska säljteamet, med särskild inriktning på servicecenter i Mariestad, som har funnits i 4 år och startade produktionen under förra året. Med totalt 15 anställda i Mariestad (6 tjänstemän och 9 inom produktionen) kommer du att spela en central roll. Du ansluter dig till ett dynamiskt och mångsidigt team där varje dag och uppgift är unik. Du kommer att ha möjlighet att resa till olika länder inom Europa, och eftersom den här rollen är en central koordineringsroll, kommer du att träffa och lära känna många nya kollegor. Du rapporterar direkt till försäljningsdirektören som är baserad i Sverige, men kommer även att ha nära samarbete med försäljningsdirektörer i Frankrike, Tyskland, Italien, Norden och Turkiet. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Du kommer att delta i dagliga och månatliga samtal för att tillhandahålla tekniskt och koordinationsstöd för verksamheten och projekten, inklusive tekniska beräkningar * Produktionsplanering & intern koordinering: Ansvar för planering och koordinering av produktionen i Mariestad. Samarbeta med fabriker för att säkerställa att produktionen flyter smidigt * Frakt- och logistikansvar: Beställa frakt, hantera fakturering och boka transporter * Tillhandahålla planerings- och tekniskt stöd vid evenemang och seminarier samt bistå i utvecklingen av nya kommersiella produkter. Koordinera och organisera kund- och interna besök, seminarier och utbildningar VI SÖKER DIG SOM - Kan vara på plats på kontoret i Mariestad måndag till fredag - Har möjlighet och viljan att resa cirka 1-2 gånger i månaden inom Europa - Utbildning: En avslutad gymnasial utbildning, gärna inom teknik eller kommunikation - Språkkunskaper: Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift då det används i det dagliga arbetet, ytterligare språk är meriterande - Tekniska färdigheter: Goda kunskaper i Microsoft Office och SAP. Van vid att använda och jobba med dator som ett av dina primära arbetsverktyg. Erfarenhet av Salesforce eller Autodesk är meriterande För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Kommunikativ - Social - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Calderys här!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons