Teknisk Fastighetsförvaltare till vår kund i Göteborg
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida quest.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-11

Uppdragsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en Teknisk Fastighetsförvaltare som kommer att ansvara för förvaltningen av kundens fastigheter och säkerställa hög kvalitet i fastighetsförvaltningen.

Huvudsakliga ansvarsområden:

  • Hantering av serviceförfrågningar och operativa störningar.
  • Tillsyn och inspektion av fastigheter samt utomhusområden för att säkerställa säkerhet, funktionalitet och efterlevnad av gällande regelverk.
  • Planering och genomförande av underhåll, renoveringar, reparationer och uppgraderingar av fastigheter, inklusive byggnadssystem, utrustning och utomhusområden.
  • Planering av mindre förändringar och anpassningar av fastigheterna.
  • Utveckling av projektomfattning, budget och tidsplan enligt organisationens standarder och lagkrav.
  • Säkerställande att arbeten hålls inom budget och tidsramar samt inspektioner för att upprätthålla kvalitetsstandarder.
  • Ställa krav för upphandling av externa tjänster inom bygg, el, vatten, städning med mera.
  • Kontakt med underhållsföretag och underentreprenörer för att säkerställa effektivt samarbete, leverans och slutförande i tid.
  • Ge feedback till underhållsföretag och underentreprenörer för att förbättra operativa resultat.
  • Hantering av personalrelationer och samarbeten för att möta deras behov och önskemål.
  • Delta i fastighetsråd och bidra till strategisk utveckling av fastigheterna.
  • Ansvar för städplanering och upprätthållande av hygienstandarder.
  • Administrativt stöd genom att hantera fastighetsutgifter, lagerhållning av material och koordinera kontors- och parkeringsplatser.
  • Genomföra analyser av fastighetsmöjligheter och utvärdera kostnader och fördelar.

Kvalifikationer och kompetenser:

  • 3–5 års erfarenhet av fastighetsförvaltning.
  • Relevant utbildning inom fastigheter eller liknande område.
  • Flytande i både svenska och engelska, i tal och skrift.
  • Teknisk kompetens och förmåga att hantera olika tekniska aspekter av fastighetsförvaltning.
  • Strukturerad och lösningsorienterad med förmåga att arbeta självständigt.
  • Goda kunskaper i Office-programmen, särskilt Excel.
  • Stark kunskap om regelverk och tekniska hantverksområden.
  • Utmärkta organisatoriska färdigheter, tidshantering och kommunikationsförmåga.
  • Erfarenhet av fastighetsförvaltningssystem och Microsoft Office.
  • B-körkort

Övriga meriter och krav:

  • Erfarenhet av upphandling är meriterande, men inte ett krav.
  • Erfarenhet av SAP/SRM är en fördel.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons