Vikarierande färdtjänsthandläggare till Partille kommun
Partille kommun 5 dagar kvar Partille
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-10

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Trafikenheten är en del av tekniska avdelningen på samhällsbyggnadskontoret som ansvarar för planering och utveckling av kommunens gator och allmänna ytor med fokus på trafiksäkerhet, tillgänglighet och en långsiktigt hållbar infrastruktur för alla trafikslag. Trafikenheten har även i uppdrag att administrera kommunens färdtjänst och riksfärdtjänst som en viktig del inom kollektivtrafiken. Vi söker nu en ny kollega! ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en färdtjänsthandläggare till oss på trafikenheten i Partille kommun! Uppdraget är tidsbegränsat under ett år och du kommer att ingå i en mindre grupp på tio personer som arbetar med olika typer av trafikfrågor. Välkommen till en grupp som präglas av ett gott och tätt samarbete! I rollen som färdtjänsthandläggare kommer du att handlägga inkomna ansökningar gällande färdtjänst och riksfärdtjänst samt sköta tillhörande administration. Det kan även förekomma arbetsuppgifter gällande ansökningar om parkeringstillstånd för rörelsehindrade. Du ansvarar för ärendet från att det inkommer till färdigt beslut, vilket innebär kontakter med såväl sökande som deras anhöriga. I arbetet kommer du också att ha kontakt med allmänheten och med berörda verksamheter inom kommunen, exempelvis inom vård- och omsorgsförvaltningen. Visst utredningsarbete inom verksamhetsområdet kommer också att ingå i dina arbetsuppgifter. Som färdtjänsthandläggare ingår du i ett nätverk för handläggare i Västra Götaland där du får möjlighet att hålla dig uppdaterad inom ditt kompetensområde och knyta värdefulla kontakter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Har du tidigare arbetat med handläggning och/eller myndighetsutövning ser vi det som meriterande. Arbetet innebär kontakt med människor i olika skeenden i livet och kräver därför förståelse och lyhördhet för funktionsnedsattas livssituation. För att lyckas i rollen som färdtjänsthandläggare ser vi även att du har: -Förmåga att ta ansvar och självständigt planera ditt arbete och fatta egna beslut. -God förståelse för rollen som myndighetsperson samtidigt som du är serviceinriktad och tillmötesgående. -Flexibilitet och god samarbetsförmåga då vi arbetar nära varandra i vårt arbetslag. -Förmåga att vara strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Intresse för att delta i och driva utvecklingsarbete inom verksamhetsområdet. -God datorvana är en förutsättning eftersom du i det dagliga arbetet ska kunna använda olika system. -God förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift på svenska. Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons